کد خبر: 39522
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
آسفالت

فرماندار سرخس گفت: عملیات تکمیل آسفالت راه بین ۲ بخش مرکزی و مرزداران سرخس که دسترسی ۱۷ روستا را به مرکز شهرستان فراهم می کرد پس از ۱۱ سال به سرانجام رسید.

به گزارش روستانیوز، حسن نوری زاده افزود: این مسیر که به محور روستایی چاله زرد - پسکمر معروف است، ۲ دهستان بزرگ خانگیران و پل خاتون را به هم متصل می کند و به واسطه فعالیت های کشاورزی و مرزی بسیار پرتردد و پرترافیک است.

وی ادامه داد: طرح آسفالت جاده چاله زرد به سه راهی پسکمر ۱۱ سال پیش آغاز شد که تا ماه قبل تکمیل سه کیلومتر آن معطل بودجه و اعتبارات بود اما طی ۲ هفته و با استفاده از ظرفیت های محلی این مسیر آسفالت و به بهره برداری رسید و ترافیک در منطقه روان و ایمن شد.

فرماندار سرخس گفت:برای تکمیل این عملیات سپاه، ۱۰۰ تن قیر رایگان در اختیار قرار داد و پخت و پز قیر آسفالت نیز با همیاری سازمان دهیاری ها انجام شد.

نوری زاده افزود:شرکت نفت و گاز شرق حمل و نقل و ماشین آلات طرح را تامین کرد و با مشارکت اداره راهداری سرخس این مسیر آسفالت شد.

وی اضافه کرد: اعتباری که پیش از این راهداری برای اجرای سه کیلومتر آسفالت توسط پیمانکار پیش بینی کرده بود ۱۱۰ میلیارد ریال بود که در نهایت با همت جهادی و امکانات موجود محلی، این طرح با صرف ۵.۵ میلیارد ریال تکمیل شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =