کد خبر: 39452
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
جشنواره غذا

جشنواره غذای سالم با حضور ۶۰ خانواده از روستاهای بخش مرکزی پردیس در مدرسه شهید شکاری روستای باغکمشِ این شهرستان با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، روز سه شنبه در حیاط مدرسه شهید حسین شکاری روستای باغکمش میزهای زیادی میزبان غذاهای خوش آب و رنگ و محلی مربوط به اقوام مختلف ساکن در روستاهای بخش مرکزی پردیس به ویژه روستای باغکمش بودند.
شرط حضور در این جشواره و رقابت استفاده از مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالا برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کمترین استفاده از چربی، روغن های ناسالم، نمک، شکر و انواع سس های مضر، معرفی نوشیدنی های سالم و مغذی و انواع چاشنی های سالم و غذاهای سنتی و بومی و محلی بود.
قابلی پلو افغانستان، چکدرمه ترکمن صحرا در ظرف غازان، نان محلی زابل، آش دوغ اردبیل، اشکنه، حلوا، انواع کیک و دسرهای خانگی، دوغ محلی تهیه شده توسط بانوان محلی، شربت های تهیه شده از گیاهان معطر زینت بخش سفره های نخی و سنتی بود که در جشنواره غذای سالم خانواده با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی بود.
دانش آموزان با لباس های محلی رنگارنگ در کنار مادران خود غذاهای تهیه شده را به حاضران در جشنواره معرفی و تعارف می کردند و در کنار هر غذا مواد مورد استفاده و طرز تهیه غذا با دستخط دانش آموزان قرار داشت.

این جشنواره به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت بخشداری مرکزی پردیس، دهیاری، رئیس و اعضای شورای اسلامی روستا، اولیای مدرسه شهید شکاری با حضور و استقبال گرم شرکت کننندگان برگزار شد.
بخشدار مرکزی پردیس در حاشیه بازدید از این جشنواره غذا، به خبرنگاران گفت: یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم مولد سازی روستا ها است و در این راستا با هدف توانمندسازی روستائیان سعی کردیم برنامه ها و جشنواره هایی را برای معرفی توانمندی های مردم برگزار کنیم.
بابک رهنما افزود: برنامه امروز با حضور ۷۳ نفر از از اهالی روستاهای بخش مرکزی و معرفی غذاها و خوراک محلی با حضور اقوام مختلف با محوریت حفظ و تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی برای دختران و بانوان روستای باغکمش برگزار شد.

بخشدار مرکزی پردیس خاطرنشان کرد: غذاهای محلی بخشی از میراث ما هستند و برگزاری جشنواره غذا راهکار مناسبی برای معرفی غذاهای سنتی به نسل جوان است.
این مسئول اضافه کرد: مصرف غذاهای فست فودی باعث شده که مردم دچار چاقی زودرس وسایر مشکلات شوند و با برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی که برای نشاط افزایی برگزار می شود، بتوانیم خانواده و به ویژه دانش آموزان دختر را با غذاهای سنتی آشنا کنیم.

وی با اشاره به حضور چهار داور برای اعلام نتایج جشنواره اضافه کرد: نماینده مرکز بهداشت و درمان ناظر بر سلامت غذا و سه داور از رستوران داران شهر پردیس حضور داشتند و بالاترین امتیاز به بهترین چیدمان و بالاترین ارزش غذایی داده شد.
بخشداری مرکزی پردیس ادامه داد: جشنواره غذای بعدی در روستای کرشت به مناسبت نزدیک شدن به ایام نوروز پیش از سال جدید برگزار خواهد شد.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان پردیس نیز گفت: در حال حاضر شاهد توجه خانوداه ها به غذاهای نا سالم و فست فود هستیم و با هدف آشنایی نسل جوان با غذاهای سنتی این جشنوار برگزار شده است.
مرضیه اکبری ادامه داد: برای برگزاری جشنواره های بعدی در مدارس برای هویت بخشی به دانش آموزان و آشنایی آنها با اقوام و سنت های آنها برنامه ریزی شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره از ۶ نفر از شرکت کنندگان برتر و داوران جشنواره توسط بخشداری مرکزی با اهدای لوح و هدیه تقدیر و تجلیل شدند.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =