کد خبر: 39449
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
برف جاده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: راه ارتباطی ۹ روستای شهرستان فریدونشهر شامل کلوسه، کاهگانک، دورک، وستگان، کاهگان بالا و پایین، وزوه، کمران و گوکان همچنان مسدود است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش، افزود: همچنین برق و ارتباط مخابراتی روستای کمران بدلیل سقوط بهمن قطع شده است و ماشین‌آلات برفروب اداره کل راهداری و سپاه در حال بازگشایی محورها هستند.

وی اضافه کرد: با استفاده از ۲ فروند بالگرد در ۲ روز گذشته برای انتقال بیماران از این منطقه به مراکز درمانی اقدام شده است.

وی ادامه داد: ارتباط مخابراتی و تلویزیونی ۴۰ روستای منطقه چنارود و پرمه شهرستان چادگان و سایت ارتباطی منطقه دولت قرین عُلیا در شهرستان سمیرم بدلیل قطع برق و انسداد محورهای دسترسی به سایت‌ها در اثر بارش سنگین برف قطع است و تلاش برای بازگشایی مسیرها و اعزام تیم‌های زمینی برای بازگشایی مسیرها و دسترسی به سایت ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: پس از تلاش چهار روزه عوامل فنی شرکت برق اصفهان و مشارکت تیم‌های کوهنورد، با پرواز بالگرد و انتقال تجهیزات به بالای قله مارشنان در ارتفاع سه هزار متری و صعود تیم‌های فنی، برق سایت صدا و سیما که در اثر شدت برف قطع شده بود، وصل شد و تلاش برای بازگشایی محورها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی بیش از یکصد کیلومتر مسیر دسترسی به محل نگهداری دام‌های دامداران در روستاهای حسن رباط، دوشاب و شهر لایبید در ارتفاعات بخش میمه شاهین شهر که در اثر بارش برف سنگین مسدود شده بود، انجام شد.

شیشه فروش بیان کرد: بدنبال بارش‌ سنگین برف و وزش تند باد و کولاک در سه هفته اخیر بویژه در مناطق غرب و جنوب استان، هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی و ۳۹ گردنه توسط تیم‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پشتیبانی ۷۵۰ نیروی عملیاتی و ۵۸۰ دستگاه ماشین آلات برفروبی و ۳۵ هزار تُن نمک و شن در محورها برای تردد ایمن و یخ زُدایی، استفاده شد.

وی افزود: برفروبی معابر ۱۵۰ روستا و ۲۰ شهر در مناطق جنوب، غرب و شمال استان توسط تیم‌های برفروب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با پشتیبانی ماشین آلات اعزامی از سایر شهرداری‌ها، صنایع و نیروهای مسلح نیز صورت گرفته است.

به گفته وی، مدیریت بحران استان به تمام دستگاه‌های امدادی شهرداری‌های استان برای آمادگی در برابر بارش‌های پیش بینی شده تا اردیبهشت سال آینده اعلام آماده‌باش کرده است.

شیشه فروش همچنین گفت: با بازدید میدانی نیروهای مدیریت بحران به همراه کارشناسان نظام مهندسی، آتش نشانی و شهرداری از وضعیت مجتمع تجاری آزادی اصفهان که روز گذشته ۲۵ واحد تجاری آن در اثر حریق متحمل خسارت شده است، بر ضرورت ایمن‌سازی بخش‌های آسیب دیده تاکید شد.

بر اثر آتش سوزی روز گذشته در طبقه منهای یک مجموعه تجاری آزادی در خیابان چهارباغ که بعلت استفاده از گاز مایع توسط یکی از واحدهای تجاری در زیرزمین این مجتمع رخ داد ۲ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل و ۱۱ نفر نیز دچار دود گرفتگی شدند که اقدامات درمانی توسط اورژانس برای آنها صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =