کد خبر: 39448
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
صادرات دام زنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: بازرگانان برای واردات دام زنده از افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی فعال شده اند تا گوشت قرمز مشهد به نحو مناسب تامین شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد میری دیسفانی افزود: علاوه بر این از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات گوشت قرمز کشتار شده در کشورهای همسایه استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از گوشت وارداتی مشهد از کشتارگاه های زیر نظر اداره دامپزشکی کشورمان در کشورهای همسایه و یا دیگر کشورها تامین می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ۱۰ هزار تن گوشت برزیلی نیز دیروز وارد کشور شده است که مطابق سهمیه اعلامی، بخشی از آن طی هفته آینده به خراسان رضوی خواهد آمد.

مشهد در صدر جدول گرانی گوشت گوسفندی در میان مراکز استانهای کشور

مطابق اعلام ایرنا و بر اساس رصد بازار عمده و خرده فروشی گوشت قرمز در اول اسفند ماه، قیمت گوشت گوسفند در مشهد کیلویی ۴۲۵ هزار تومان و بالاتر از تهران با ۴۰۰ هزار تومان و در صدر قیمت گوشت گوسفندی در میان مراکز استانها قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت در مشهد گفت: افزایش چشمگیر قیمت نهاده های دامی و جیره های غذایی صنعتی که تابعی از ارز است موجب افزایش هزینه تمام شده تولید دام زنده در استان شده است.

میری دیسفانی افزود: با توجه به خروج دام مولد از خراسان رضوی در گذشته، تولید بره در استان نسبت به سال قبل کمتر شده است و با کمبود دام در خراسان رضوی مواجه شده ایم.

وی اضافه کرد: پس از بارش های خوب چند هفته گذشته شاهد بهبود وضعیت مراتع و تمایل دامداران به حفظ دام بودیم از این رو عرضه دام به بازار کمتر شده تا بعد از عید این دام با بهره بیشتر به فروش برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به ممنوعیت خروج دام زنده از خراسان رضوی گفت: برای تنظیم قیمت گوشت قرمز در مشهد ۷۰۰ تن گوشت منجمد گوسفند و گوساله از ۲۰ دی ماه تا پایان بهمن ماه در این کلانشهر توزیع شد.

میری دیسفانی میزان گوشت توزیع شده را بخش قابل توجهی از سهمیه تخصیصی استان دانست و افزود: بخش از این گوشت از کشتارگاه مشهد و بخشی از تهران و خراسان شمالی تامین شده است.

از مجموع هفت میلیون جمعیت خراسان رضوی، چهار میلیون نفر در شهرستان مشهد با چهار شهر و حدود ۴۰۰ روستا سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =