آبرسانی با تانکر

مدیر آب و فاضلاب شهرستان صالح آباد خراسان رضوی گفت: از مجموع ۹۱ روستای زیرپوشش آب و فاضلاب در این شهرستان مرزی ۲۰ روستا با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد عالی نیا افزود: در مجموع حدود ۱۰۰ روستا در این شهرستان دارای سکنه هستند که آب ۹ روستا از آنها از شبکه آبرسانی خودگردان و مستقل از آبفا تامین می شود و مردم ۱۱ روستای دیگر نیز گاهی با درخواست از آبفا با تانکر آبرسانی می شوند.

وی آب‌رسانی به برخی پاسگاه های مرزی را نیز برعهده آبفای صالح آباد دانست و ادامه داد: شماری از روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند پرجمعیت بوده و از طرفی در فصول گرم و کم بارش نیز آبرسانی تانکری به حدود ۳۵ روستا افزایش می یابد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان صالح آباد گفت: در راستای طرح های محرومیت زدایی، آبرسانی به چهار روستای نصرآباد، گرماسی، حسن آباد و خرم آباد در حال اجراست که با تکمیل این طرح مهم، در مجموع بیش از ۷۰۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار شده و شمار روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شوند به ۱۶ مورد کاهش می یابد.

عالی نیا شمار مشترکان آب شرب صالح آباد را ۱۲ هزار و ۵۰۰ مشترک عنوان کرد و افزود: مجموع مشترکان آب شرب شهری در این شهرستان سه هزار و ۵۰۰ مورد است.

شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت تلفیقی شیعه و سنی و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =