کد خبر: 39409
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
ملخ

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر دیده نشده است.

به گزارش روستانیوز، کیوان طرفی با اشاره به آخرین وضعیت پایش هجوم ملخ‌ها به مزارع خرمشهر اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر پیش بینی فائو (سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) در خصوص هجوم احتمالی ملخ صحرایی به کشور در اردیبهشت سال آینده، فعالیت تیم‌های پایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت اکیپ‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان به صورت جدی آغاز شده است، افزود: ۵ اکیپ به طور روزانه پایش و ردیابی ملخ صحرایی را در مزارع خرمشهر انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تمام تمهیدات لازم برای پایش ملخ دریایی (صحرایی) در مزارع شهرستان از سوی گروه‌ها و نیروهای جهادکشاورزی پیش بینی شده است و مرتبا در حال رصد وضعیت هستیم.

طرفی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ صحرایی در اراضی کشاورزی خرمشهر دیده نشده است، گفت: بر اساس معیارهای سازمان خواروبار جهانی اگر احتمال پنج درصدی حمله ملخ صحرایی وجود داشته باشد باید ۱۰۰ درصد آمادگی برای مبارزه با آن تدارک دیده شود.

وی با اشاره به آماده شدن باند فرودگاه اضطراری برای هواپیماهای سمپاش در منطقه غرب کارون افزود: این باند به منظور مبارزه با ملخ از طریق سمپاشی هوایی آماده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: از بهره‌برداران و کشاورزان درخواست داریم در صورت مشاهده ملخ دریایی به سرعت از طریق سامانه ۱۳۱ و یا از طریق مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی موضوع را اطلاع دهند.

خبرنگار:نرگس آذر پیوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =