مکانیزاسیون کشاورزی زیمباوه

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمباوه گفت: امیدواریم با تقویت روابط دو کشور نیازهای زیمباوه در ارتباط با تامین تراکتور مورد نیاز مرتفع گردد.

به گزارش روستانیوز، انکسیوس جونگو ماسوکا در جریان سفر یک روزه به تبریز و بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز با اشاره به اینکه همراه با تیمی از بخش تنباکو و مکانیزاسیون به این استان سفر کرده است، گفت: در سطح سیاسی و مقامات ارشد کشور زیمباوه این اراده وجود دارد که در بخش‌های اقتصادی و فنی روابط دو کشور تحکیم یابد در همین راستا روز گذشته ملاقات های خوبی با وزیر کشاورزی ایران در ارتباط با مباحثی مانند آبیاری و مکانیزاسیون کشاورزی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر 9 هزار دستگاه تراکتور فعال موجود در بخش کشاورزی این کشور نیاز به 20 هزار دستگاه دیگر وجود دارد، افزود: 61 درصد مردم زیمباوه در روستاها زندگی می‌کنند و برای ارتقا سطح زندگی خود نیاز به ادوات کشاورزی دارند بخش دیگری از جامعه زیمباوه را روستاییان خرده پا تشکیل می دهند که برای گذران زندگی و شخم زدن زمین نیازمند تراکتورهایی با قدرت اسب بخار پایین تر هستند. در این بخش نیز 2 هزار دستگاه تراکتور فعال وجود داشته و به 10 هزار دستگاه دیگر نیاز است.

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه اظهار امیدواری کرد با تقویت روابط دو کشور نیاز های این کشور در ارتباط با تامین تراکتور مورد نیاز مرتفع گردد.

خبرنگار:بابک کلانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =