کد خبر: 39373
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
طرح هادی روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح هادی در ۳۰۷ روستای استان نیازمند بازنگری است و تکمیل آن در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر صابری اظهار کرد: بازنگری طرح هادی با هدف بررسی نیاز روستا به سمت توسعه انجام می شود و این روند در افق ۱۰ ساله طرح هادی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت آغاز می شود افزود: اکنون افق طرح در بسیاری روستاهای استان به پایان رسیده است و بازنگری در این روستاها مهم و دارای اولویت است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون طرح هادی در ۱۴۲ روستا بازنگری شده است و امسال با توجه به منابع اعتباری در بخشی از روستاها انجام می شود.

وی تصریح کرد: از اعتبار سفر دولت به استان امسال طرح هادی ۱۰۰ روستا بازنگری می شود و از محل منابع استانی هم قرار است طرح هادی ۵۲ روستا بازنگری شود و بر این اساس امسال قرار است بیش از ۱۵۰ روستا در برنامه بازنگری طرح هادی باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بازنگری طرح هادی در ۱۴ روستای استان با استفاده از منابع اعتباری سفر دولت به استان آغاز شد.

وی درباره اعتبارات انجام بازنگری طرح هادی در روستاهای استان گفت: در سفر دولت به استان، ۳۰ میلیارد تومان برای بازنگری طرح های هادی روستایی مصوب شد و این منابع قرار است در ۲ سال تخصیص یافته و صرف عمران این مناطق شود.

صابری خاطرنشان کرد: بازنگری طرح های هادی روستایی استان از محل منابع استانی هم اعتبار دارد که قرار است از محل این منابع، طرح هادی در ۵۲ روستا مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در بازنگری طرح هادی، شبکه معابر، کاربری ها، ساخت و سازها، سمت توسعه روستاها با افق ۱۰ ساله، تامین زمین و الحاق به محدوده روستا بررسی می شود.

۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی مشمول اجرای طرح هادی است و تمامی این روستاها اکنون دارای این طرح است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =