کد خبر: 39325
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: ۵۰۰ دهیار استان در راستای خدمت رسانی بهتر به روستاییان امسال دوره های مدیریت روستایی را آموزش دیدند.

به گزارش روستانیوز، لیلا غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه های آموزشی ابلاغی به استان در سال جاری بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه روستایی برای جامعه هدف، دهیاران، اعضای شورای اسلامی، مسوولان امور مالی و فنی دهیاری های استان قزوین برگزار شده است.

این مسوول گفت: ۶۷۸ دهیار در استان قزوین مشغول به خدمت هستند که تلاش می شود تمامی این افراد تا پایان سال در دوره های آموزشی ابلاغی شرکت کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه دوره های آموزشی یاد شده با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار می شوند، خاطرنشان کرد: دهیاران باقی مانده در دوره آموزشی حکمرانی روستایی و تسهیل گری که در ۲۴ ساعت تنظیم شده، شرکت خواهند کرد.

غریب با بیان اینکه امروزه با اتکا به روش های سنتی نمی توان روستاها را مدیریت کرد،گفت: آموزش دهیاران با مدل های حکمرانی روستایی و ارتقای آگاهی علمی و شغلی ویژه این قشر و همچنین شوراها برای خدمت رسانی بهتر به روستاییان ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: وقتی سطح علمی و دانش تخصصی دهیاران از طریق شرکت در دوره های آموزشی ارتقا یابد این موضوع در پاسخ گویی به روستاییان و ارتقای سطح رضایت مندی آنان از حاکمیت تاثیرگذار خواهد بود.

دهیاران پس از صدور مجوز فعالیت نهاد دهیاری در سال ۱۳۸۲ با انتصاب از سوی شوراهای اسلامی روستا فعالیت خود را با هدف خدمت رسانی بهتر به روستاییان آغاز کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =