کد خبر: 39281
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
قنات

مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: در این شهرستان ۶۲۰ رشته قنات وجود دارد اما ۱۰۰ رشته قنات مهم شهرستان همچنان نیازمند مرمت و لایروبی است که انجام این کار نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش روستانیوز، رضا مظلومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر روستا یک قنات مهم داریم و هزینه لایروبی و مرمت هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان است و طبق اولویت سنجی باید ۱۰۰ قنات تا پایان سال آینده مرمت و لایروبی شود و این مهم از نیازهای مردم منطقه است.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تا کنون پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کاشان را به سیستم آبیاری کم فشار و تحت فشار مجهز کردیم،در حال حاضر سه هزار هکتار طرح آبیاری مهم در سطح شهرستان داریم که برای اجرای طرح آبیاری در این سطح برای هر هکتار ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: لوله گذاری برای انتقال آب موجب کاهش هدررفت آب می شود و راندمان آبیاری تا ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند و در هر هکتار ۲ هزارو ۳۰۰ متر مکعب صرفه جویی در آب می شود.

مظلومی افزود: آب صرفه جویی شده به تقویت سفره های آب زیرزمینی کمک می کند این آبی که صرف یک مزرعه ۲۰ هکتاری شده و با کمبود مواجه هستیم با اجرای طرح لوله گذاری مصرف بهینه آب در مزرعه ایجاد می شود و آبیاری بهبود پیدا می کند.

کاشان دارای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ، ۹ هزار هکتار باغ و چهار هزار هکتار زمین زراعی است و بیش از ۴۰هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =