هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم از ارائه خدمات بی‌ منت و داوطلبانه بهداشتی، درمانی و توانبخشی این جمعیت به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به جزیره نشینان نگین خلیج فارس در روستاهای هدف سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

به گزارش روستانیوز، احمدنور سرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این خدمات شامل انجام ویزیت رایگان، ارایه آموزش های امدادی و توزیع اقلام بهداشتی و توابخشی در روستاهای هدف زینبی، رمچاه، پی پشت، کووه‌ای، طولا، طبل، سهیلی، برکه خلف و شهر قشم بوده است.

وی ادامه ادامه داد: ویزیت رایگان از سوی پزشکان داوطلب در روستاهای هدف این جزیره یک حرکت خدا پسندانه است که از سوی جمعیت هلال احمر این شهرستان مرزی انجام می شود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم اضافه کرد: قرآن مجید نیز که کامل ترین راهنمای بشریت است، در بیش از ۳۳ سوره و ۵۸ آیه شریفه، مسلمانان را بر امور خیر و مساعدت به یکدیگر به ویژه افراد محروم و کم تر برخوردار ترغیب و تشویق کرده است.

سرودی توضیح داد: جمعیت هلال احمر این شهرستان از همه افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر در سطح جزیره قشم که توان تامین هزینه‌ های درمانی، دارویی و توانبخشی را ندارند، در پرداخت بخشی از این هزینه ها آنان را حمایت می‌ کند.

وی گفت: از روز اول تا پایان روز بیست و دوم بهمن ماه جاری از سوی این جمعیت مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای هزینه های درمانی بیماران کم تر برخوردار جزیره قشم هزینه شده است.

رییس جمعیت هلال احمر قشم اعلام کرد: همچنین در مدت یادشده برای خرید ۹۶ بسته پوشینه مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال، هفت دستگاه ویلچر اطفال مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال، پنج دستگاه ویلچر بزرگسالان مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۶ عدد تشک مواج مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال، ۶ عدد ویلچر حمام مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال، ۱۵ عدد سرویس بهداشتی فرنگی ۲۴۷ میلیون و ۵۰۰ ریال و ۶ عدد واکر مبلغ ۷۵ میلیون ریال جمعا یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای توزیع در میان بیماران نیازمند این جزیره هزینه شده است

وی اظهار کرد: از روز دوازدهم تا پایان روز بیست و دوم بهمن(همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی) از سوی مربیان داوطلب این جمعیت آموزش های مقدماتی امداد و کمک های اولیه به ویژه احیای قلبی و ریوی و گرفتن فشار خون به زنان و مردان ۲ روستای برکه خلف و کُنار سیاه ارایه شده است.

سرودی همچنین از توزیع بسته های معیشتی از سوی اعضا و داوطلبان این جمعیت در نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در میان خانواده های محروم و نیازمند روستای کُنار سیاه در غرب این جزیره خبر داد و گفت: توزیع این بسته های معیشتی برای خانواده های کم تر برخوردار شناسایی شده در این روستا و از محل کمک های خیرین، نیکوکاران و جمعیت هلال احمر این شهرستان مرزی انجام شده است.

وی ارزش کل این بسته های معیشتی را ۳۴۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: توزیع این بسته ها با هدف کمک به اقشار کم بضاعت، ترویج فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه انجام شده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم اعلام کرد: بسته های معیشتی که در روستای کُنار سیاه توزیع شدند، شامل برنج ۱۰ کیلویی، شکر سه کیلویی، نخود سه کیلویی، رب گوجه فرنگی، عدس سه کیلویی، دال عدس سه کیلویی، خرما سه کیلویی و روغن مایع پخت و پز بود که ارزش هر بسته معیشتی توزیع شده در بین اقشار کم تر برخوردار روستای کُنار سیاه بالغ بر ۱۰ میلیون ریال بوده است.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

خدمات داوطلبانه افتخاری است و برای خدمت داوطلبانه وجهی دریافت نمی شود، جنبه بشردوستانه، خیرخواهانه و عام المنفعه دارد و در ارائه خدمت داوطلبانه بین افراد تبعیض قائل نمی شود، این خدمات داوطلبانه فاقد هرگونه تمایلات منفعت طلبانه است و در آن اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن دنبال نمی شود، شرایط و زمان انجام خدمات داوطلبانه، طبق موقعیت و شرایط مختلف مانند زمان جنگ، صلح، بلایای طبیعی و نظایر آن تفاوت می کند، این فعالیت ها در اوقات فراغت داوطلب و به صورت غیررسمی انجام می شود.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =