کد خبر: 39207
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
روستا

یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، توسعه و محرومیت زدایی از مناطق روستایی استان خوزستان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) حکومت ۲۵۰۰ ساله شهنشاهی را از میان برد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که بر گرفته از رای و ارادت مردم بوده است را به ثمر نشاند.

انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۴ سال عمر پربرکت خود منشا خدمات و آثار بزرگی بود که موجب توسعه و پیشرفت ایران بزرگ شده است که مرهون تلاش جهادی و همت مردم این سرزمین می‌باشد.

این پیشرفت و دستاوردها که قابل قیاس با قبل از انقلاب و زمان حکومت پهلوی نمی‌باشد بلکه این موفقیت‌ها هم اکنون توسط متخصصان کشورمان به سایر کشورها انتقال داده شده است.

یکی از نتایج بزرگ انقلاب اسلامی توسعه روستاها می‌باشد که سبب رونق کشاورزی، صنعتی، دامپروری، اشتغالزایی و محرومیت زدایی در این مناطق شود.
بیشتر روستاهای استان خوزستان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هر گونه خدمات از جمله راه مناسب، برق، گاز، آسفالت و بهداشت بی بهره بودند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با اقدمات صورت گرفته روستاهای استان خوزستان از خدمات گسترده بهره‌مند شدند.

توسعه روستاهای خوزستان ، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی

گاز رسانی به ۲ هزار و ۱۳۶ روستا خوزستان

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در روستاهای استان خوزستان گاز رسانی بیش از دو هزار روستا می‌باشد این در حالی است که. تا قبل از انقلاب فقط یک روستا در استان دارای گاز بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز خوزستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی دوهزار و ۱۳۶ روستا و ۸۵ شهر استان از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.

نادر قلی زری میدانی افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی در خوزستان فقط ۳۰ کیلومتر شبکه گاز وجود داشت این در حالی است که هم اکنون این میزان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه گاز است.

اجرای طرح هادی روستایی در خوزستان | خبرگزاری صدا و سیما

ساخت ۸۲ هزار مسکن روستایی در خوزستان

در دوران رژیم پهلوی هیچ یک از روستاهای استان خوزستان عملا فاقد طرح هادی روستایی بوده است و به برکت انقلاب اسلامی بیشتر روستاهای استان دارای این طرح و بهسازی شده اند.

معاون عمران روستایی اداره ک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: هم اکنون بالای ۲ هزار و ۸۰۰ روستای استان دارای طرح هادی مصوب می‌باشد.

محمود اکبری فضلی افزود: با اجرای طرح هادی واحدهای مسکونی روستایی دارای سند و معابر این مناطق بهسازی و آسفالت می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین به برکت انقلاب اسلامی ۸۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته و ۱۸۰ هزار واحد نیز سند دار شدند.

بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته در مناطق روستایی خوزستان

یکی از زیر ساخت‌های لازم در توسعه هر منطقه وجود راه مناسب می‌باشد و به برکت انقلاب اسلامی روستاهای استان از نعمت راه مناسب برخوردار شده اند و همین امر موجب مهاجرت معکوس در این مناطق شده است.

معاون راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در سال‌های اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته ۶ هزار و ۷۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

آسفالت راه روستاییتوسعه روستاهای خوزستان ، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی

مجتبی جولایان افزود: همچنین یک هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه شوسه و ۳ هزار و ۱۴۳ کیلومتر راه خاکی در مناطق روستایی وجود دارد.

انقلاب اسلامی ایران در دوران ۴۴ سال خود راه عزت و پیشرفت را با همت جوانان و مردم تلاشگر پیموده و تا رسیدن به قله‌های افتخار این حرکت پربرکت خود را ادامه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =