کد خبر: 39169
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
اینترنت

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی گفت: ۴۷ روستای این استان با اعتبار ۲ میلیارد تومان در راستای برقراری عدالت ارتباطی و توسعه خدمات مخابراتی به اینترنت پرسرعت خانگی متصل شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رسول علی اصغر پور روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: امسال اجرای طرح اینترنت پرسرعت خانگی در ۶۰ روستای استان آغاز شد و تاکنون ۴۷ روستا و مابقی نیز تا پایان سال جاری از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: ۷۵۰ روستای این استان دارای تلفن ثابت است که از این تعداد ۲۴۷ روستا دارای اینترنت پر سرعت خانگی هستند.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی افزود: برنامه ریزی شده است که در ۶ ماهه نخست سال‌ آینده نیز ۸۰ روستای این استان از اینترنت پرسرعت خانگی برخوردار شوند.

افتتاح ۱۹۰ طرح مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی در ادامه گفت: ۱۹۰ طرح مخابراتی با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دهه مبارک فجر در استان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی و اتصال ۴۷ روستای جدید به اینترنت پر سرعت خانگی، افزایش پهنای باند مراکز روستایی از ۲ تا ۵۰ برابر، ارتقای سرعت اینترنت ۴۰ سایت همراه اول از ۲G به ۴G، راه اندازی ۱۵ دستگاه کافوی نوری، واگذاری سرویس اینترنت بسیار پرسرعت( VDSL ) در تمام شهرهای استان، اتصال بیش از ۶۰ نهاد اداری به شبکه دولت، اجرا و دسترسی ۲۵ سازمان دولتی به شبکه فیبر دسترسی از شاخص‌ترین این طرح‌ها است.

۶ طرح مخابراتی در حال اجرا

اصغر پور در مورد طرح های مخابراتی در دست اجرا نیز افزود: اجرای حداقل ۲ مسیر فیبر پروتکشن بین بجنورد - اسفراین- گرمه - آشخانه و مسیر راز و جرگلان - شیروان- بجنورد، اجرای طرح بزرگ فیبر نوری در منطقه محروم راز و جرگلان به طول ۷۵ کیلومتر به منظور اتصال ۱۷ سایت همراه اول و ۱۴ روستای مسیر به فیبر نوری از مهمترین طرح ها است.

وی یادآور شد: پایان پنج پروژه فیبر USO که به دلیل نبود امکانات بیش از یکسال متوقف مانده بود به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر، برگردان کامل سوییچ شهری آشخانه، راه اندازی اینترنت پرسرعت در ۴۰ روستای دیگر استان و ارتقای تمامی سایت های همراه اول جاده ای استان از دشت تا فاروج به اینترنت ۴G از دیگر طرح های در دست اجرای این شرکت است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طرح های مهم در حال اجرای استان تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص وضعیت اینترنت جاده جنگل گلستان تا فاروج نیز گفت: برای ارتقای سرعت اینترنت در این مسیر ۱۴ سایت ایجاد می شود که اینترنت ۴G به مردم این خطه هدیه خواهد شد.

اصغر پور تصریح کرد: تلاش می شود تا بالای ۸۵ درصد این مسیر زیر پوشش ۴G قرار می گیرند.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =