استاندار گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام تلاشمان را در استان برای محرومیت‌زدایی و زدودن فقر مطلق از جامعه به کار گرفته‌ایم، گفت: محرومیت زدایی از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است دولت مردمی آیت الله رئیسی هم به طور جدی بدان اهتمام دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر روز دوشنبه در آیین واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان لاهیجان اظهار کرد: پیش از این تعیین و تقسیم بودجه بر اساس جمعیت بود اما در بودجه امسال محرومیت زدایی نیز در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس بنیاد مستضعفان کشور و مراسم واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی در گیلان افزود: خاندان پهلوی تمام روستاها و مناطق زیبای گیلان را به اسم خود و خاندانشان سند زده بودند، واگذاری این زمین ها به دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۲ در چند مرحله کلید خورد و در این ارتباط تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ سند در استان برای مردم صادر شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه واگذاری زمین ها به مردم در استان ادامه دارد و با اشاره به اقدامات و حرکت خوب بنیاد مسکن و منابع طبیعی در این ارتباط خاطر نشان کرد: هماهنگی همدلی و انسجام مدیران با یکدیگر می تواند کار را زودتر پیش ببرد، گاهی مدیران خود بازدارنده بودند و نمی توانستند همدیگر را در برخی امور متقاعد کنند.

وی عنوان کرد: در این ارتباط معاون عمرانی استانداری گیلان را تکلیف کرده‌ایم و کارگروهی بدین منظور تشکیل شده که روستا به روستا سرکشی کرده و مشکلات را برطرف می کنند و در کنار آن عمران و آبادانی روستا در دست انجام است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید برای رفاه عمومی مردم در بخش های مختلف اعم از بهداشت، سلامت و توسعه امور عام المنفعه در بخش های مختلف تلاش کنیم، اضافه کرد: در بخش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی هم باید توجه ویژه شود، مردم باید آرامش داشته باشند و با آرامش زندگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در موضوعات مختلف از جمله تامین آب کشاورزی و تشکیل کارگروه جهادی مدیریت آب خاطر نشان کرد: سال گذشته در بخش آب کشاورزی مشکل داشتیم ضمن اینکه اکنون هم با کاهش بارش مواجه‌ایم، سال گذشته با تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب، مزارع از کمبود آب دچار آسیب نشد ضمن اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش تولید برنج داشتیم.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه در بخش برق و گاز نیز اقدامات موثری انجام شد، اضافه کرد: ماه گذشته با سرد شدن هوا مصرف گاز از ۲۲ میلیون متر مکعب به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافت اما با ایجاد قرارگاه جهادی مدیریت گاز در استان گاز شرایط مدیریت شد و گاز قطع نگردید.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های دشمنان و با بیان اینکه اجازه فروش نفت را نداشتیم تا ارز بگیریم اما نفت را فروختیم و تحریم ها را خنثی کردیم، اظهار کرد: کارها پیش می رود، مردم همکاری و دولت هم خدمت می‌کند، ما در حد توان و بضاعت در حال خدمت هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت با جرات و جسارت یارانه ها را افزایش داد، اضافه کرد: در مهار تورم در حال تلاشیم و توانسته ایم در این سطح ثابت نگه داشته و به مرور پایین می‌آوریم، در کوتاه مدت مردم کمی اذیت شدند اما در دراز مدت تلاش می کنیم تا مردم آسیب نبینند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های دهه فجر در حوزه عمرانی و تولیدی با حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان خاطر نشان کرد: امروز استخر فرهنگیان که به دلیل بارش برف سال ۸۳ تخریب شده بود با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر بهمن ماه سال قبل رئیس جمهور افتتاح کردیم.

آیین اعطا ۱۵۸ هزار و ۵۵۵ برگه سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گیلان عصر امروز دوشنبه به صورت نمادین در روستای کلشتاجان از توابع شهرستان لاهیجان انجام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =