برف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ارتباط زمینی بخش زیادی از راه‌های روستایی شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، بویین و میاندشت، فریدن و سمیرم واقع در مناطق سردسیر غرب و جنوب این استان در پی بارش برف شبانه روز گذشته مسدود شده است.

به گزارش روستانیوز، منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : هم اینک ۶۰ روستا در منطقه پشت کوه دوم فریدون‌شهر در محاصره برف قرار دارد و برق حدود ۲۰ روستا در فریدون‌شهر و چادگان قطع است.

وی افزود : بارش برف بین ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر در مناطق مختلف استان گزارش شده و مدارس حدود هشت شهرستان استان تعطیل است.

وی ادامه داد: برف در برخی از مناطق مرتفع در غرب استان به بیش از یک متر و ۱۰ سانتی متر رسیده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: سرعت وزش تند باد در این مناطق تا ۷۰ کیلومتر در ساعت در مناطق جنوب و شرق استان می رسد که هشدار مدیریت بحران به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و این وضعیت تا روز پنجشنبه (فردا) ادامه دارد.

وی ضمن هشدار به رانندگان عازم مناطق سردسیر استان اصفهان گفت: عوامل اورژانس در حدود ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده ای استان حضور دارند و امدادگران جمعیت هلال احمر هم در بیش از ۴۲ پایگاه مستقر هستند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: ۲۱۰ تیم امدادرسانی با استفاده از ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۴۴ راهدارخانه در مناطق برف گیر استان استقرار دارند و برای بازگشایی راه های استان به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه امروز (چهارشنبه) و به‌تدریج از استان خارج خواهد شد گفت: شهرداری ها و اداره راه در حال انجام اقدامات لازم در راستای برف روبی در معابر شهرها و جاده‌ها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به موضوع سوخت گفت: شرکت گاز مکلف شد که تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز اخلال در گاز رسانی پایدار برای مناطق مسکونی اتخاذ کند و در این زمینه به‌صورت ویژه اقدام کند.

وی ادامه داد: محدودیت مصرف گاز در بخش های سیمان، فولاد و نیروگاه‌ها وجود دارد و در کمیته اضطرار استان تاکید شد که صنایع باید همچنان در شهرک‌ها اصول ایمنی و استانداردهای کاهش انتشار آلاینده‌های هوا را رعایت کنند.

شیشه فروش افزود: تمام واحدهای تولیدی آجر باید نسبت به نصب دودکش و سامانه‌های پایش اقدام کنند تا محیط زیست بتواند این واحدها را پایش کند و برنامه ریزی برای فعالیت این واحدها متناسب با شرایط جوی انجام شد.

شیشه فروش گفت: با توجه به اینکه شرایط آلودگی هوای استان در دی ماه شدت داشت و شرایط خاص این ایام به تعطیلی‌ها منجر شد، سازمان حفاظت محیط زیست و هواشناسی استان باید به‌صورت ویژه گزارشی تحلیلی با همکاری مراکز علمی در مورد این شرایط تهیه کنند.

وی ادامه داد: مطالعات کاملی در مورد پیشگیری و کنترل آلودگی هوا و سهم بندی انتشار آلاینده‌های هوا در استان انجام گرفته است و مقرر شد که اداره کل حفاظت محیط زیست مطابق با نتایج این مطالعات و سناریو، برنامه عملیاتی و مشخص با اعلام زمانبندی را برای سال آینده که در آن وظیفه هر دستگاه مشخص شده باشد را ارائه کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =