کد خبر: 39096
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
آسفالت جاده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به عملیات اجرای آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از راه های خاکی روستاهای استان تا ۲ سال آینده، گفت: قرارداد انجام این عملیات در دهه مبارک فجر با پیمانکاران پروژه منعقد می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی رجحانی شامگاه سه شنبه در نشست صمیمانه با مدیران و سردبیران رسانه های استان قزوین که در باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، تصریح کرد: سرآغاز جهش توسعه پروژه های عمرانی استان از سفر رییس جمهور آغاز شد که در جریان این سفر با انجام مصوبات جدید شاهد رشد هفت تا هشت برابری اعتبارات این استان بودیم.

وی با اشاره به مصوبات این سفر در حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: تکمیل و توسعه بیمارستان شهید رجایی، احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن از جمله اقدامات این بخش بود که با تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد تومانی این بخش، تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

رجحانی با بیان اینکه تمامی مصوبات سفر در بخش آب استان اجرایی شده، افزود: عملیات احداث سد نهب به انجام رسیده و سد بالاخانلو نیز در حال اجرا است و پروژه بازار آب نیز در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در استان که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود، آماده بهره برداری است.

به گفته وی، پروژه بازار آب هرچند یک طرح فیزیکی است اما در نظام بهره وری آب تحولی شگفت انگیزی را در حوزه کشاورزی استان قزوین ایجاد خواهد کرد.

آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۴ هزار واحد مسکن نهضت ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، پروژه نهضت ملی را یکی از طرح های شاخص در حال اجرای این استان برشمرد و گفت: حدود ۲۴ هزار واحد مسکن طی یک سال گذشته در شهرهای دارای متقاضی، به غیر از ۲ شهر که با مشکل زمین روبرو است آغاز شده و در دهه مبارک فجر نیز تعدادی از این واحدها به متقاضیان تحویل داده می شود.

رجحانی با بیان اینکه اقدامات مناسب و نهایی در خصوص مشکل اراضی برخی تعاونی های استان، تصریح کرد: پروژه های سنواتی بلند مدتی مانند اراضی اندیشه، عظیمیه، فرهنگیان، نیروی انتظامی شریفیه و شهرک دانش با مشکلات ۱۰ و ۲۰ ساله روبرو بودند که به موضوعات همگی آنها رسیدگی و رفع و رجوع شد.

وی اضافه کرد: در عین حال نیز شهرک انرژی به عنوان نخستین شهرک انرژی کشور در شهر شال جانمایی شد و تفاهم نامه های آن نیز منعقد گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به پروژه مطالعاتی و تکمیلی فرودگاه قزوین اشاره کرد و گفت: این طرح برای نخستین مرتبه و از طریق بخش خصوصی و قرارداد BOT به انجام رسید و فرآیندهای ایزولاسیون های امنیتی آن نیز توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی این فرودگاه علاوه بر افزایش ظرفیت گردشگری منطقه، در بخش آموزشی، تفریحی و گردشگری نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رجحانی ادامه داد: در خصوص دشت قزوین، طرح های تفصیلی شهرها، آبرسانی به ۹۶ روستا، توسعه فیبر نوری، اولین شهرک تولید محتوی و در نهایت طرح بازار آب طی یک سال و نیم گذشته اقدامات قابل ملاحظه ای صورت گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =