کد خبر: 39072
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
خانه بهداشت روستایی

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از آغاز عملیات اجرایی ۱۱ خانه بهداشت، افتتاح یک مرکز جامع سلامت روستایی و یک پایگاه سلامت شهری در این استان همزمان با دهه فجر ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: هم اینک بالای ۵۰۰ روستا از خدمات اولیه بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت بهره مند است.

به گزارش روستانیوز به نقل از روز سه شنبه ایرنا، جواد جوزی در تشریح برنامه های دهه فجر گفت: عملیات اجرایی خانه بهداشت در روستاهای سیلوار، جزوان، طراقیه، قباق تپه، چهارسوق، تاریک دره، دارسیبه، سهران، رود حسن علیا ، گوشه بدیع الزمان و ملوسان در دهه فجر امسال آغاز می شود.

وی اضافه کرد: زیر بنای هر یک از این خانه های بهداشت ۱۰۰ متر مربع است و برای ساخت هر یک از این خانه های بهداشت اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۱ خانه بهداشت در روستاهای همدان فعال است افزود: بهورزان در خانه های بهداشت وظیفه ارائه خدمات بهداشتی مختلف متناسب با بسته های خدمتی وزارت بهداشت را بر عهده دارند.

جوزی ادامه داد: پایگاه سلامت کوی قاسم آباد شهر همدان با زیر بنای ۷۰۵ متر مربع و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باباپیرعلی با زیربنای ۴۳۵ متر مربع هم اکنون آماده بهره برداری است.

دهه فجر امسال ۹۵۶ طرح به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۵۰ طرح به ارزش ۸۵۲ میلیارد تومان در استان همدان آغاز می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =