کد خبر: 38943
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
روستای گوا

مشاور دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: ۱۰ درصد روستاهای همدان یعنی ۱۳۴ روستا، خالی از سکنه شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان؛ حمید اخوان در دومین مجمع سلامت استان همدان، در رابطه با تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر استان، گفت: یکی از مشکلات استان همدان، مساله کم آبی و کمبود آب آشامیدنی است.

او با بیان اینکه در مجمع سلامت باید مشکلات استان بررسی شود، تصریح کرد: استان همدان در چند سال گذشته مشکلات اساسی شامل کاهش بارش، افزایش دما، طغیان بیماری‌ها به علت مهاجرت‌پذیری و مساله حاشیه‌نشینی داشته است.

مشاور دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تأکید کرد: مشکل راه‌های ارتباطی، آلودگی‌های محیط زیستی و ناتمام ماندن طرح های ورزشی از چالش‌های استان همدان است.

مشاور دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه همدان از استان‌هایی است که تاکنون نتوانسته از پتانسیل خود استفاده کند، تأکید کرد: همدان می‌تواند کشاورزی دیمی و آبی داشته باشد و حتی آن را صادر کند همچنین به علت شرایط جغرافیایی می‌تواند مرکز پرورش دام و طیور باشد.

اخوان گفت: ۱۱۰۰ چاه عمیق بدون مجوز در استان داریم و همدان از استان‌هایی است که خیلی زیاد از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کند.

او با بیان اینکه ۱۰ درصد از روستاهای همدان یعنی ۱۳۴ روستا خالی از سکنه شده است، تأکید کرد: اگر منابع آب همدان را از دست بدهیم مهاجرت افزایش پیدا می‌کند بنابراین باید منابع آبی را نگه‌داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =