کد خبر: 38856
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
گردشگری

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه در راستای سفر ایمن و جذب گردشگر نوروزی در استان تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: روستاهای هدف گردشگری شناسانده می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد حمیدی ضمن بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری استان سمنان شناسانده می‌شود، ابراز کرد: برای ایام نوروز و جذب هر چه بیشتر گردشگران ۴۰ تابلو برای معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری روستایی در استان سمنان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این تابلو ها با هدف افزایش ماندگاری مسافران، کاهش خستگی و در نتیجه خواب آلودگی و کاهش تصادفات جاده‌ای ساخته و نصب خواهد شد، افزود: این تابلوها با همراهی دهیاران استان طی روزهای باقی مانده از سال به خصوص در کریدور اصلی تهران- مشهد نصب خواهد شد.

آخرین وضعیت مسکن ملی

معاون عمرانی استاندار سمنان در پاسخ به سوالی درباره مسکن ملی و آخرین وضعیت آن در سراسر استان نیز، توضیح داد: به متقاضیان مسکن ملی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که وجه مورد نظر در طرح مسکن ملی را واریز کرده اند، زمین اعطا خواهد شد.

حمیدی تاکید کرد: پیش پروانه شهرداری برای ساخت مسکن مورد نیاز مردم در این شهرها صادر نیز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۶۰ واحد مسکونی در سراسر استان تنها در همین یک هفته اخیر و در فاصله بین دو نشست شورای مسکن استان آغاز شده است، تاکید کرد: کار مسکن ملی در استان تسریع شده است.

آلودگی هوا در استان سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان در ادامه ابراز کرد: آماده سازی و تسطیح زمین ویژه مسکن ملی در شهر میامی که در زمره دغدغه‌های مردم بود توسط شهرداری، انجام خواهد شد و این موضوع در زمره مصوبات شورای مسکن استان و لازم الاجرا است.

حمیدی با بیان اینکه در شهر دیباج نیز آماده سازی زمین برای تحویل به مردم از سوی شهرداری صورت خواهد گرفت تا شاهد تحویل زمین به مردم برای ساخت مسکن ملی باشیم، تاکید کرد: در شهرهای سمنان و دامغان نیز قرارگاه امام حسن (ع) عملیات اجرایی را آغاز خواهد کرد و تلاش داریم که با این قرارگاه به توافق برسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره رعایت مسائل زیست محیطی درصنایع و معادن استان سمنان و همچنین آلودگی هوا در روزهای اخیر، تاکید کرد: تکالیف دستگاه‌های مختلف اجرایی در قانون هوای پاک مشخص شده و همه مدیران باید به آن عمل کنند.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه استفاده از تجربیات کشورهایی که صنایع توسعه یافته دارند، در زمینه کاهش آلودگی‌ها از جمله موضوعاتی است که باید ما نیز مد نظر قرار دهیم، بیان کرد: صنایع آلاینده استان شناسایی و تمهیداتی برای کنترل آلودگی آنها اندیشیده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =