کد خبر: 38742
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
پلاک

بخشدار مرکزی قرچک گفت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تحقق دولت الکترونیک، طرح نصب پلاک هوشمند اماکن و منازل روستایی شهرستان قرچک آغاز شد.

به گزارش روستانیوز، مجید قیصرپناه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پلاک پستی هوشمند، دارای بارکُد و نشانگر کد پستی ۱۰ رقمی است که یکی از ابزارها و زیرساخت‌های دولت الکترونیک و ارائه خدمات هوشمند از جمله پست، تلفن، آب، برق و گاز محسوب می‌شود.

وی افزود: در این پلاک هوشمند، بارکد QR تعبیه شده که با اسکن آن، اطلاعات ملک و سایر خدمات قابل مشاهده بود و این امکان را برای همه دستگاه‌های خدمات رسان فراهم می‌کند تا اطلاعات مربوط به هر واحد را در این پلاک، بارگذاری و سپس از آن استفاده کنند.

قیصرپناه تصریح کرد: این پلاک‌های پستی هوشمند موجب یکپارچگی و همسان سازی نشانی شهروندان شده و از تردد روستانشینان به مناطق شهری برای دریافت کد پستی ۱۰ رقمی جلوگیری می‌کند و موجب کاهش هزینه‌های آنان می‌شود.

وی گفت: این طرح تا کنون در روستای محمدآباد اعلا و روستای صالح آباد با نصب یک هزار و ۷۰۰ پلاک و با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حال اجرای است و پس ازتکمیل، روستای امین آباد نیز از پلاک هوشمند پستی برخوردار می‌شود.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که از ۱۱ روستا برخوردار است. از مجموع ۱۱ روستای قرچک، ۸ روستا دارای دهیاری است و ۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =