کد خبر: 38736
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: اصلاح و بهسازی شبکه برق ۹۷ روستای استان در قالب طرح بهارستان امسال اجرا شد.

به گزارش روستانیوز، هیوا لهونیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر کار اجرای طرح بهارستان در ۲۴ روستا از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از ۴۲۰ روستای مورد هدف در کردستان، طرح بهارستان در ۳۵۳ روستا به اتمام رسید، افزود: در مجموع این طرح طی ۲ سال تاکنون در ۴۵۰ روستا با اعتباری بیش از ۱۵۱ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: قرار است طی یک برنامه ریزی پنج ساله (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) و در قالب طرح بهارستان شبکه برق روستاهای کردستان به طور کامل اصلاح و بهسازی شود.

لهونیان میزان پیشرفت طرح بهارستان در استان را بیش از ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: جابجایی و مقاوم سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تامین برق متقاضیان جدید انشعاب از مهمترین اهداف اجرای طرح بهارستان است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۵ با تداوم اجرای طرح بهارستان در کل روستاهای استان، شبکه توزیع برق روستایی اصلاح و به طور کامل بهسازی و بازمهندسی شود.

در حال حاضر ۷۲۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت برق کردستان استفاده می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =