کد خبر: 38660
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
سوخت

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی از توزیع بیش از ۲۹۰ هزار لیتر نفت سفید در شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، احمدنیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سرمای روزهای جاری ۲۹۰ هزار و ۹۰۰ لیتر نفت سفید بین ۱۴ هزار و ۵۴۵ خانوار روستایی خراسان‌شمالی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه نفت سفید در مناطق روستایی شهرستان های اسفراین، جاجرم، فاروج، رازوجرگلان و فاروج در حال توزیع است، افزود: در شهرستان گرمه ۳۲۰ خانوار، شهرستان جاجرم ۳۰۰ خانوار، اسفراین ۱۱ هزار خانوار، فاروج ۱۷۲۵ خانوار و راز و جرگلان ۱۲۰۰ خانوار نفت سفید دریافت کرده اند که مجموعا ۱۴ هزار و ۵۴۵ خانوار را شامل می‌شود.

این مقام مسئول میزان نفت توزیع شده بین خانوارهای روستایی استان را ۲۹۰ هزار و ۹۰۰ لیتر عنوان کرد و گفت: شرکت نفت آمادگی دارد تا در هر محدوده‌ای که شرکت گاز وضعیت آن را بحرانی اعلام کند، توزیع نفت سفید را انجام دهد.

احمدنیا تاکید کرد: تاکنون در روستاهایی که توزیع نفت انجام شده، به هر خانوار ۲۰ لیتر نفت سفید اختصاص پیدا کرده که مبلغ دریافتی برای هر لیتر ۳۰۰ تومان بر اساس نرخ‌گذاری توسط فرمانداری شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع نفت سفید در خراسان‌شمالی وجود ندارد، افزود: در حال حاضر ۶ میلیون لیتر نفت سفید در مخازن انبارهای خراسان شمالی ذخیره‌سازی شده و تمام ۸۶ مرکز فروشندگی توزیع نفت تکمیل هستند، همچنین به‌زودی سه میلیون لیتر نفت سفید نیز وارد استان می‌شود.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی اضافه کرد: برای تأمین سوخت صنایع، مرغداری‌ها، گلخانه و نانوایی‌ها نیز به میزان کافی گازوئیل در انبارهای شرکت نفت وجود دارد که متقاضیان بعد از ثبت‌نام در سامانه می‌توانند سوخت جایگزین را دریافت کنند. تاکنون نیز به تعدادی از گلخانه‌ها و مرغداری‌های فعال و مجهز به سیستم دوگانه‌سوز، سوخت دوم تخصیص‌یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =