کد خبر: 38609
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
گاز

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به جز بخشی از شهر تربت جام، جریان گاز در تمام شهرها و روستاهای استان پایدار است. با توجه به برودت هوا طی چند روز گذشته ذخیره خطوط افت شدیدی کرده و در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حسن افتخاری در خصوص وضعیت گازرسانی در خراسان رضوی و نتایج سفر وزیر نفت به استان اظهار کرد: با توجه به برودت هوا طی چند روز گذشته ذخیره خطوط افت شدیدی کرده و در وضعیت هشدار قرار دارد. کماکان در این هفته نیاز به همراهی مردم داریم تا این شرایط سپری شود.

وی افزود: اگرچه در خراسان رضوی افت فشار گاز وجود دارد اما این افت فشارها با تمهدیدات عملیاتی اندیشیده شده، منجر به قطع گاز نشده است. از هم‌استانی‌ها درخواست داریم تا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند. وزیر نفت نیز امروز به خاطر اجرای پویش هر خانه یک اتاق گرم که آغاز آن از استان ما بود و کشوری شد، تشکر کردند. امید است مردم استان تا پایان این هفته در این زمینه همراهی کنند تا از قطع گاز جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره مصرف گاز در استان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۵۶ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به روز قبل یک میلیون متر مکعب کاهش داشته است. این مساله نشان می‌دهد پویش هر خانه یک اتاق گرم و اطلاع‌رسانی‌های رسانه‌ای و... مثمر ثمر بوده است.

افتخاری درباره شبکه گاز مشهد تصریح کرد: دیشب در نقاطی از مشهد قطعی گاز داشتیم که در حال حاضر قطعی گاز برطرف شده است.

وی با اشاره به دستور وزیر نفت درباره خط تقویتی انتقال گاز به تربت‌جام بیان کرد: این خط تقویتی انتقال ۱۰ اینچ و به طول ۶۵ کیلومتر بوده و امروز با دستور وزیر نفت تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن صادر شده است. همچنین مقرر شده از فردا مباحث مطالعاتی و مناقصه آن انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =