کد خبر: 38583
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
آرد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد از فروش اینترنتی و هوشمندسازی توزیع آرد نانوایی‌های استان یزد خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سید جلال موسوی شمس آباد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد نانوایی در استان اظهار کرد: ماهانه ۱۰ هزار تن آرد یارانه‌ای بین نانوایی‌های استان توزیع می شود و تا قبل از راه‌اندازی سامانه آرد کشور موسوم به «سیما» و فروش اینترنتی آرد به نانوایان، تنها ۵ هزار و ۵۰۰ تن آرد استان به طور عمده در بخش‌های شهری به صورت سیستمی توزیع می‌شد و بقیه، که بخش زیادی از آن مربوط به مناطق روستایی بود، به صورت خودحمل انجام می‌شده است.

وی افزود: برای ساماندهی توزیع کامل آرد استان و رسیدن آرد به دست نانوایان در سراسر استان، این بخش به اتحادیه‌های مربوطه در استان واگذار شد و قرار است حمل آرد نیز توسط یک شرکت معتبر که در ۱۸ استان فعالیت دارد، انجام شود.

موسوی با بیان اینکه تهیه دفتر بازرسی و ثبت آرد برای نانوایی‌ها یک بخش مهم در راستای حفظ آرد و جلوگیری از خروج آرد از مسیر اصلی خواهد شد، گفت: آرد حمل شده به نانوایی‌ها از طریق شرکت مذکور باید در این دفتر ثبت و وصول شود.

وی ادامه داد: نانوایی‌ها باید فقط نان مورد نیاز مردم را پخت کنند و صنایع، مراکز درمانی، رستورانها و مراکز عام المنفعه نسبت به ایجاد واحدهای تولید نان برای نیاز خود اقدام کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد با بیان اینکه این مراکز نباید از محل آرد یارانه ای مردم برای تامین نان مراکز خود بهره گیرند و باید تولید نان را تا پایان سال تعیین تکلیف کنند، عنوان کرد: اداره کل غله استان برای توزیع آرد یارانه‌ای به این واحدها نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم با این اقدامات علاوه بر رفع موانع و مشکلاتی مانند عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای و ساماندهی توزیع مطمئن آرد آنها، دیگر در نانوایی‌های استان شاهد صفوف طولانی و موارد دیگر نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =