روستاهای چهارباغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اعتبارات عمرانی و جاری دهیاری‌های استان امسال نسبت به سال گذشته با رویکرد دولت سیزدهم در زمینه توجه به توسعه و آبادانی در روستاها ۱۱۶ درصد افزایش یافت. 

به گزارش روستانیوز، محمد حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان به روستاهای دارای دهیاری‌ استان سمنان برای هزینه‌کرد در زمینه عمرانی و جاری پرداخت شد.
وی ادامه داد: ۲۹۷ روستای استان سمنان دارای دهیاری هستند که ۱۲۰ میلیارد تومان به حساب بانکی روستاهای دارای دهیاری پرداخت شد.
وی تصریح کرد: ۶۰ درصد اعتبارات پرداختی به روستاهای دارای دهیاری برای هزینه‌کرد در بخش عمرانی و ۴۰ درصد در زمینه هزینه جاری دهیاری‌ها برنامه‌ریزی شده است.
حمیدی بیان کرد: دهیاری‌ها نقش مهمی در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند و به نوعی الگو و نمادی موفق در عرصه مدیریت محلی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه نهاد دهیاری به عنوان مدیر ارشد روستا و نماینده جامعه محلی است، افزود: دهیاری می‌تواند به واسطه وظایف و اختیاراتی که در زمینه عمران و نواحی روستایی دارد، با توزیع متعادل امکانات و خدمات، ضمن محرومیت‌زدایی، از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به سکونتگاه‌های شهری بکاهد و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را ایجاد کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تاکید کرد: دهیاری‌ها در شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای محلی با بهره‌گیری از دانش بومی و دانش زیست محیطی اهتمام ویژه داشته باشند و به عنوان اهرم کمکی برای دستگاه‌های اجرایی در توسعه روستاها نقش آفرینی کنند.
سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.
بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =