کد خبر: 38406
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
زعفران

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های این صندوق در حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای خُرد روستایی گفت: صندوق کارآفرینی امید از سال ۹۷ تا نیمه اول سال ۱۴۰، در کرمانشاه به حدود ۶ هزار نفر در قالب صندوق خُرد محلی زنان روستایی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، « محمدطاهر عظیمی فشی» روز دوشنبه در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی در استان کرمانشاه که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، افزود: صندوق کارآفرینی امید، حامی کسب و کارهای خُرد و کوچک از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است و از کسب و کارهای روستایی و عشایری نیز حمایت می کند.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه در اجرای طرح حمایت از کسب و کارهای خُرد روستایی واقعا عملکرد موفقی داشته است، گفت: در این طرح به حدود ۶ هزار زن تسهیلات قرض الحسنه با آسان ترین تضامین فقط با یک برگ سفته پرداخت شده که این امر موجب رونق و درآمد زنان خانه دار و کمک به اقتصاد خانواده و جلوگیری از مهاجرت به شهرها شده است.

عظیمی‌فشی همچنین به اجرای طرح روستای بدون بیکار یا طرح هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه در استان اشاره کرد و گفت: طرح حمایت از صندوق های خُرد محلی یا محلات حاشیه نشین در راستای کمک و حمایت از خانواده های کم برخوردار و محروم محلات حاشیه نشین نیز یکی دیگر از طرح های مهم این صندوق در استان است که در حال اجرای آن هستیم.

وی همچنین از تشکیل ۲۵۱ صندوق خُرد محلی یا محلات حاشیه نشین در راستای کمک به درآمد و اقتصاد زنان خانه دار این محلات و مناطق خبر داد.

طرح «روستا نوفن» از مهمترین برنامه های صندوق کارآفرینی امید در استان است

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ از مهمترین برنامه های صندوق کارآفرینی را امید حمایت از تکنولوژی، فناوری و شرکت های دانش بنیان در تولیدات و محصولات روستایی عنوان کرد.

عظیمی‌فشی گفت: در همین راستا برنامه جدید و هم سو با شعار سال یعنی تولید دانش بنیان تحت عنوان "روستای نوفن" با هدف انتقال فناوری و تکنولوژی به روستاها در دستور کار این صندوق قرار گرفته است.

وی از جمله اهداف این طرح را انتقال دانش و ایده، خلاقیت و فناوری شرکت های دانش بنیان به منظور افزایش بهره وری و ارزش افزوده در محصولات کشاورزی و روستایی اعلام و ابراز امیدواری کرد با کمک سرمایه گذاران، مشارکت روستاییان، و همچنین تسهیل امور توسط بخش دولتی این امر تحقق بپذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =