کد خبر: 38211
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
خانه محیط‌زیست فارس

نخستین خانه محیط زیست کردستان روز سه شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران و فعالان محیط زیست در سنندج افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در این مراسم اظهار کرد: راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست به منظور گفت و گو، هم اندیشی و مشارکت برای چاره‌جویی و رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم وجوامع محلی و فعالان محیط زیستی درراستای ارتقاء شاخص‌های محیط‌ زیستی انجام می شود.

اقبال حمیدی با اشاره به چالش‌های محیط زیستی شهرهای استان مانند مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا، پسماندها و ریزگردها افزود: حل این چالش‌ها و تحقق اهداف محیط زیستی نیاز به مشارکت مسئولانه و داوطلبانه مردم در کنار مسئولیت پذیری سازمان‌های ذی ربط دارد که این امر با افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن کامل خانه های محیط زیست روحیه مطالبه گری و محیط زیستی در جامعه تقویت خواهد شد و افراد می توانند در مورد مباحث محیط زیستی شهر، روستا و محله خود، گفت وگو و مباحثه کنند و رفع آنها را از مسئولان خواستار شوند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با وسعت ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۶۴ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

استان کردستان همچنین دارای پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار، ۲ اثر طبیعی ملی شامل غار کونه شم شم مریوان و کانی برد بانه و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =