کد خبر: 38149
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
رویداد سلما

مشاور استاندار و سرپرست دفتر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به اجرای طرح سلما «قیام زن باشرف و با استعداد ایرانی» از اعزام دختران جوان فعال رسانه ای استان به این رویداد به میزبانی استان کرمان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، «معصومه آقایی» با اعلام این خبر افزود: در این طرح درصدد هستیم در طیف نوجوان و جوان اقداماتی در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به ویژه دختران و بانوان انجام دهیم با این تفاوت مهم که این بار جامعه هدف مد نظر که از رده سنی 15 تا 25 سال هستند، خودشان سرپنجه کار و کنشگر هستند.

مشاور استاندار البرز با بیان اینکه این طیف خاص، حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی را شامل می‌شود ابراز کرد: با انجام این اقدام اثربخش گام مهمی در جهت تقویت حوزه رسانه برداشته شده و یک کنشگری مثبت رقم خواهد خورد.

سرپرست دفتر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با بیان این مهم که امروز در عصری زندگی می‌کنیم که همه ما خواسته یا ناخواسته درگیر «جنگ روایت‌ها» شده‌ایم، افزود: در این جنگِ شناختی و بیان روایت‌ها اگر نوجوانان ما از سواد رسانه کافی و وافی برخوردار باشند و در زمان هجمه‌های دشمن خودشان راوی روایت‌های صحیح باشند، بسیار بهتر از زمانی است که از نگاه حاکمیتی با این موضوعات برخورد شود.

آقایی ضمن تاکید این طرح بر پرورش استعداهای نوجوانان در سه گام گفت: در این طرح تلاش شده که با محوریت زنان و دختران انقلابی و مبتنی بر شبکه‌سازی آموزش‌هایی به دختران و بانوان این رده سنی داده شود تا گام موثری در جهت افزایش سواد رسانه‌ای، تقویت کنشگری نوجوانان و جوانان و بصیرت‌افزایی این قشر برداشته شود.

مشاور استاندار البرز در پایان با بیان اینکه در شرایط حاضر انجام کارهای علمی و فرهنگی در قالب «رویداد» بسامد و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، گفت: این رویداد ملی مذهبی همزمان با سالگرد شهادت سردار دل ها، سردار شهید قاسم سلیمانی به میزبانی استان کرمان برگزار می شود. وی اضافه کرد: خانم ها مریم هاشمی مدرس سواد رسانه و کنشگر اجتماعی، معصومه جبار زاده مدرس سواد رسانه و نگار اصغری فعال حوزه رسانه به عنوان نمایندگان استان البرز در این رویداد حضور دارند.

حضور دختران البرزی در رویداد سلما به میزبانی استان کرمان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =