کد خبر: 38132
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از دسترسی کامل ۶۳ روستای شهرستانهای ساری و سوادکوه به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، اسماعیل اعزی با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در مازندران گفت: با اتمام پروژه توسعه شبکه فیبرنوری در دو شهرستان ساری و سوادکوه به طول ۹۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،۶۳ روستای این دو شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او افزود: مقرر شد آغاز عملیات اجرایی حفاری و لوله گذاری شبکه فیبر نوری در پنج شهرستان آمل، بابل، نکا، نور و رامسر به طول ۳۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح توسعه روستایی uso وزارت تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به مرحله بهره برداری رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در ادامه گفت: با بهره برداری از ۳۱۰ کیلومتر پروژه فیبر نوری مذکور، تعداد ۵۳ سایت تلفن همراه به بستر انتقال امن و پایدار متصل و ۱۷۰ روستای این پنج شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از پوشش ارتباطات ثابت و اینترنت پر سرعت همراه بهره مند می‌شوند.

اعزی، اجرای پروژه فیبر نوری با هدف ایجاد بسترهای زیرساختی مناسب در حوزه ارتباطات، ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت ارتباطی، برقراری عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق کمتر توسعه یافته بالاخص روستاهای بالای ۲۰ خانوار بدون پوشش استان، با سرعت چشمگیری در حال اجرا می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =