آبخیزداری

رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از راه‌اندازی هشت تعاونی تخصصی در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد.ظزطبگکک/ک... دوگ کگن"کم گن تدت

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رهایی ۱۱دی‌ماه در حاشیه نشست با تعاونی‌های این بخش اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵ تعاونی مرتبط با حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان تعیین صلاحیت شدند که بیش از ۱۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر این تعاونی‌ها هم‌اکنون فعال هستند ادامه داد:از این تعداد، هشت تعاونی تخصصی فراگیر منابع طبیعی در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان فعال شدند که همگی به عضویت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی درآمدند.

رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از حمایت از این تعاونی‌ها خبر داد و گفت: طرح‌های منابع طبیعی استان با هدف تحقق اهداف مشترک و حفاظت، احیا و بهره برداری از طبیعت به تعاونی‌های فعال در استان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بند (ب) ماده ۲۹قانون برنامه‌های توسعه کشور افزود: بر اساس این قانون، تشکل‌ها و گروه‌های روستایی، عشایری و سازمان‌های مردم‌نهاد تخصصی فعال در زمینه منابع طبیعی باید دارای مجوز فعالیت از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باشند .

وی خاطر نشان کرد: به همین منظور تعاونی‌هایی که نحوه عملکرد آنها مرتبط با حوزه منابع طبیعی است باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان تعاون روستایی ثبت و دارای مجوز فعالیت از این نهادها باشند.

این مدیر مسؤول یادآور شد: کارگروه تعیین صلاحیت تشکل‌ها و تعاونی‌ها و نیز کارگروه صدور مجوز فعالیت آنها در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تشکیل و نسبت به صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌ها و گواهی تعیین صلاحیت برای تعاونی‌ها و تشکل‌های دارای مجوز فعالیت اقدام کرده است .

رهایی با اشاره به نحوه واگذاری طرح‌ها به این تعاونی‌ها تصریح کرد: واگذاری طرح‌های منابع طبیعی به تعاونی‌ها و تشکل‌ها بر اساس برگزاری مناقصات انجام خواهد شد.

رئیس اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بااشاره به در پیش بودن هفته منابع طبیعی گفت: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری فرصت مناسبی است تا از هواداران و طرفداران طبیعت، سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌ها و تعاونی‌های فعال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و همیاران طبیعت که نقش به سزایی در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی دارند تجلیل شود.

وی اضافه کرد: کلیه تشکل‌ها و تعاونی‌هایی که دارای مجوز فعالیت و گواهی تعیین صلاحیت و رتبه هستند می‌توانند در مناقصات منابع طبیعی و آبخیزداری شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری طرح‌های منابع طبیعی وآبخیزداری به تعاونی‌ها و تشکل‌ها بر اساس آیین نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی و قانون برگزاری مناقصات صورت خواهد گرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =