کد خبر: 38119
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
گروه جهادی

مدیر گروه جهادی «هفت بهشت» همدان اعلام کرد: از ابتدای تابستان سال‌جاری در ۲۰ روستا و مناطق حاشیه شهر همدان اردوهای یک روزه جهادی توسط این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روستانیوز، مرضیه مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این اردوها با هدف افزایش نشاط اجتماعی، ارتقاء سلامت و رونق کسب و کار خانواده ها با همت جوانان دغدغه مند برگزار شد.

وی اردوهای جهادی را راهی برای خدمت رسانی به مردم مناطق کم برخوردار عنوان کرد و ادامه داد: نخستین اقدام این گروه نیازسنجی از ظرفیت ها و نیازهای منطقه بود که متناسب با آن برگزاری برنامه های فرهنگی، جُنگ های شادی، کارگاه های آموزشی کسب و کار، کارگاه های آموزشی خانواده، مهد شادی، تجهیز کردن کتابخانه، آموزش کمک های اولیه، اهدای هدایای فرهنگی، اهدای اسباب بازی، برپایی ایستگاه های پزشکی و پرستاری و غرفه های نمایشگاهی انجام می شود.

مرادی هدف از برگزاری این برنامه ها را ترویج و تعمیم روحیه ایثارگری جوانان جهادی، آماده سازی جوانان مناطق حاشیه شهر، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در رویارویی با مسائل زندگی و استفاده از ظرفیت ها و موقعیت های خود در روستا به ویژه در ایجاد مشاغل خُرد و خانگی دانست و مطرح کرد: شاید این امر بتواند از آسیب هایی چون مهاجرت، طلاق و اعتیاد در روستاها کم کرده و شروع راهی باشد برای گروه های دیگر و مسئولان تا توجه ویژه ای به مناطق روستایی و کم برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام مسائل، مشکلات و سنگ اندازی های پیش روی گروه های جهادی توسط بعضی افراد و با وجود حمایت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، ارشاد و تبلیغات اسلامی، تمام این خدمات به صورت رایگان به آحاد مردم ارائه می شود و همه اعضای این گروه به صورت کاملاً داوطلبانه در این مجموعه فعالیت می کنند.

مرادی با بیان اینکه برای خدمت رسانی به مردم بن بستی وجود ندارد، ادامه داد: همیشه نیاز نیست که انسان ها وضع مالی خوبی داشته یا دارای پست و مقام باشند تا بتوانند از یکدیگر دستگیری کنند، هر انسانی می تواند در هر جایگاهی که دارد با وقت و تخصص خود گامی مؤثر در خدمت رسانی به همنوعش بردارد.

به گزارش ایسنا، گروه جهادی «هفت بهشت» همدان فعالیت خیرخواهانه و داوطلبانه خود را از سال ۹۸ با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، افزایش امید و نشاط اجتماعی و تسهیلگری اشتغال آغاز کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =