آبرسانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اساسی ترین مشکل روستاها و عشایر این استان نبود جاده دسترسی و تأمین آب شرب بوده و رفع این نقیصه نیازمند تخصیص اعتبارات کلان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید علی احمدزاده اظهار کرد: تاکنون نشست هایی با دفتر محرومیت زدایی در این رابطه انجام شده و قرار است در راستای رویکرد جدی دولت به مناطق روستایی و عشایری اعتباراتی در این خصوص تأمین شود.

وی افزود: پس از سفر مهرماه ۱۴۰۰رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ، تاکنون بالغ بر ۴۳ سفر شهرستانی به اقصی نقاط بویژه مناطق خیلی محروم استان با مدیران اجرایی داشته ام که از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفته ایم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر آن با حضور فعال معاونین سرکشی های مستمر به روستاها ادامه دارد و پروژه های زیاد عمرانی و اقتصادی و طرح های اجتماعی در روستا ها انجام شده و یا در حال انجام است.

احمدزاده ابراز داشت: استان کهیگلویه و بویراحمد با داشتن ۲ هزار و ۲۳۲ روستا و با جمعیتی قریب به ۳۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر ، بیش از ۴۴% جمعیت استان را تشکیل می دهد و از این بابت توجه به زیرساختهای روستاها را در اولویت کاری قرار داده ایم .

وی ادامه داد: طوری که ابلاغ اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی جهت احداث ، تعریض و مرمت جاده های روستایی در سفر رئیس جمهور به استان و گازرسانی و برق رسانی به دورترین نقاط استان از جمله اقدامات مهم در این زمینه بوده است.

احمدزاده تصریح کرد: توجه جدی نهادهای حمایتی جهت تأمین معیشت و تأمین مسکن مددجوبان و حمایت سایر نهادهای انقلابی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) و بنیاد مستضعفان در حل مشکلات روستائیان از دیگر اقدامات ضربتی و مهم طی یکسال گذشته تاکنون در این زمینه انجام گرفته است.

اقدامات دولت سیزدهم در خدمات رسانی به حوزه روستایی استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح بخشی از خدمات برجسته دولت طی یکسال گذشته با اولویت بخشی به مناطق روستایی گفت: در حوزه آب و فاضلاب ۴۱ روستای استان این با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان آبرسانی شده و ساکنان آنها از آب شرب و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ طرح آب و فاضلاب روستایی با حجم عملیات ۱۱۰ کیلومتر لوله گذاری، پنج باب مخزن با ظرفیت ۱۱۰۰ متر مکعب در دست اجراست.

احمدزاده تصریح کرد: این طرح ها با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصد در دست اقدام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با همت دولت سیزدهم احداث و بهسازی و آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه های روستایی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین بهسازی و آسفالت ۱۳۰ کیلومتر از را ه های روستایی استان با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

احمدزاده افزود: طی مدت یاد شده در حوزه برق رسانی نیز به ۱۳ روستا با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان برق رسانی صورت گرفته و بهسازی و اصلاح شبکه های روستایی ۲۳۰ روستا با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته است.

وی با اشاره به برقراری اینترنت پرسرعت روستایی، تصریح کرد: تعداد ۱۱۱ روستای استان با اعتبار ۹۹ میلیارد تومان نیز از اینترنت پر سرعت برخوردار شده اند و تلاش بی وقفه برای ادامه خدمت رسانی در این بخش ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =