مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ۲۲۰ روستای استان خبر داد و گفت: زمینه اشتغال مستقیم افراد جویای کار در پارس جنوبی با اخذ مدرک در ۵ حرفه مرتبط، از مراکز فنی و حرفه‌ای فراهم شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، عبدالمجید دراهکی در جلسه شورای مهارت شهرستان دشتستان با بیان اینکه امروزه ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری یکی از بزرگترین چالش‌ها در جامعه مدرن است، به اهمیت فراگرفتن آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: کشور ایران در سازمان جهانی کارعضویت دارد و تمام گواهی نامه‌های صادر شده از سوی این سازمان، بین‌المللی و در ۲۲۷ کشور دنیا قابل ترجمه و اعتبار است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نقش و جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تامین نیروی کار و بنگاه‌های اقتصادی را یکی از مولفه‌های مهم در استان بوشهر عنوان کرد و افزود: این سازمان ۱۸ جامعه هدف به‌منظور توانمندسازی نیروی انسانی خود در دستور کار دارد، که مهمترین و با اهمیت‌ترین این جوامع دانشجویان هستند.
وی بزرگترین چالش در سطح استان بوشهر را تطابق نداشتن بین نیاز بنگاه‌های اقتصادی و نوع ارائه آموزش در دانشگاه‌ها دانست و افزود: درحال حاظر تمامی دانشگاه‌های استان بوشهر برای ایجاد این تقارن و تطابق بین آموزش‌ها و نیاز بنگاه‌های اقتصادی، فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در حال تلاش هستند.
دراهکی بوشهر را یکی از معدود استان‌های صنعتی کشور با ظرفیت اشتغال بسیار بالا در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند افراد را توانمند ساخته تا از ظرفیت‌های استان برای ایجاد یک کسب وکار جدید استفاده کنند، یا به‌عنوان نیروی کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی باشند.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ۲۲۰ روستای استان بوشهر خبر داد و افزود: کارگاه‌های آموزشی مختلفی به‌صورت سیار و مستقر در حوزه‌های مورد درخواست دهیاران در روستاهای استان درحال برگزاری است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه ۷۰ درصد توانمندسازی و آموزش مددجویان کمیته امداد برعهده فنی حرفه‌ای است، افزود: سازمان فنی حرفه‌ای با همکاری بخش خصوصی برای متقاضیان بیکاری که با مدرک‌های مختلف در جامعه بدون داشتن مهارت قادر به کسب یک شغل در بنگاه‌های اقتصادی نیستند، آموزش‌هایی در نظر گرفته است.
وی به انعقاد قرارداد ۱۰ ساله با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اشاره کرد و گفت: معرفی مدارس کاردانش و هنرستان‌ها به‌منظور ارائه آموزش و توانمندسازی باید از سوی اداره کل آموزش و پرورش انجام شود، که تا کنون در اکثر شهرستان‌ها به‌جز دشتستان تعامل برقرار و آموزش‌ها ارائه شده است.
دراهکی همچنین از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، استانداری بوشهر و شرکت ملی نفت به‌منظور فراهم شدن زمینه اشتغال خبر داد و اضافه کرد: در مرحله اول این قرارداد ۵ حرفه شامل لوله کشی صنعتی، برق صنعتی، ابزار دقیق، انواع جوشکاری و تعمیرات تخصصی ماشین با تثبیت اشتغال افراد در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی فراهم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =