کد خبر: 37767
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
خانه‌ ورزش روستایی

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمانشاه تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان را ناکافی دانست.

به گزارش روستانیوز، زهرا کشتمند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 250 خانه ورزش روستایی در سطح استان، اظهار کرد: از این تعداد شش خانه ورزش روستایی در سالجاری تجهیز و راه‌اندازی شده‌اند.

وی ادامه داد: تا پیش از این در راه اندازی خانه های ورزش روستایی تنها فعال شدن تعدادی رشته خاص مد نظر بود، درحالیکه جوانان برخی از روستاهای استان به این رشته‌ها علاقمند نبودند و در نهایت این اماکن ورزشی بدون استفاده باقی می‌ماند.

رئیس هیات ورزش روستایی استان تصریح کرد: در این راستا، تصمیم گرفته شد تا پیش از راه اندازی هر خانه ورزش روستایی از جوانان آن منطقه یک نظرسنجی شود که به کدام رشته‌ها علاقمندند تا طبق علایق این جوانان تجهیزات رشته‌های ورزشی را خریداری کنیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه خانه‌های ورزش روستایی ظرفیتی بسیار مهم برای ایجاد شور و نشاط در روستاهای استان هستند، اظهار کرد: در این راستا از چند ماه پیش المپیاد خانه‌های ورزش روستایی را در استان آغاز کردیم که در مراحل روستایی، دهستان، بخش و شهرستان برگزار شد.

کشتمند اضافه کرد: مرحله استانی این رقابت‌ها بهمن ماه به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد و تیم منتخب استان در رده سنی 12 تا 16 سال به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد.

وی این مسابقات را در پنج رشته دارت، تنیس روی میز، فوتبال دستی، طناب‌زنی و شطرنج اعلام کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برگزاری این المپیاد می‌تواند به توسعه ورزش در روستاهای استان کمک کند، گفت: در استان کرمانشاه حدود 2500 روستا داریم، اما در حال حاضر تعداد خانه های ورزش روستایی ما حدود 250 مورد است که کافی نیست.

وی یادآورشد: از آنجایی که کرمانشاه از دیرباز همواره یکی از قطب های ورزش در کشور بوده و قهرمانان زیادی از دل روستاهای ما ظهور کرده‌اند، بنابراین از مسئولین استان و ورزش می‌خواهیم که نسبت به ورزش روستایی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =