کد خبر: 37706
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
گیاهان دارویی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در استان آغاز شده است، گفت: طرح جهش تولید گیاهان دارویی برای اولین بار درسال ۱۴۰۱ در استان همدان اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حجت الله شهبازی اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان برش برنامه کشت گیاهان دارویی دیم تهیه و ابلاغ شده و آموزش کارشناسان پیگیر طرح به تعداد ۱۳۰ نفر روز برگزار شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه ملی گیاهان دارویی کشور، بذر مورد نیاز کشت گیاهان دارویی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی افزود: در این طرح ۳۰ درصد از مبلغ بذر پرداخت و بخشی از هزینه بذر از محل کمک‌های دولتی و بخشی در پایان برداشت و تحویل محصول تهاتر می‌شود.

شهبازی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰ هکتار گیاه دارویی دیم شامل زیره سبز، سیاهدانه، خاکشیر، بابونه، خارمریم، گشنیز، قدومه، زعفران، مریم گلی، گل محمدی و موسیر در شهرستان‌های استان کشت شده است، همچنین کودشیمیایی گیاهان دارویی دیم در سامانه پایش کود بارگذاری و تحویل کشاورزان می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهبازی خاطر نشان کرد: در هر شهرستان حداقل یک سایت الگویی پنج هکتاری به منظور ترویج اصول فنی کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی دیم اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =