کد خبر: 37674
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
دیمزار

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه جهش تولید در دیمزارهای این استان از ابتدای امسال تا ۲۵ آذرماه ۷۶ درصد محقق شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برنامه کشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین برای سال جاری ۶۰ هزار هکتار بوده که تاکنون ۴۵ هزار و ۷۴۵ هکتار محقق شده است.
وی تصریح کرد: این میزان تحقق کشت در برنامه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین شامل ۴۰ هزار و ۲۳۵ هکتار گندم، پنج هزار و ۴۴۱ هکتار جو، ۱۷ هکتار نخود، ۳۱ هکتار انواع علوفه، ۱۱ هکتار گلرنگ و ۱۰ هکتار کاملینا بوده است.
به گفته راه انجام، در برنامه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین ۲ هزار و ۱۰۹ هکتار کشت مستقیم (بدون شخم) نیز صورت گرفته که عملکرد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته است.
این مسئول به معرفی ۳۷ بهره بردار برای دریافت ادوات و ماشین آلات طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: از این میزان هشت بهره بردار موفق به دریافت ادوات و ماشین آلات شده‌اند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۸۸ مورد کارگاه آموزشی روز مزعه و گردهمایی به تعداد ۲ هزار و ۶۸ نفر روز برای کشاورزان و کارشناسان برگزار شده است.
تاکنون ۷۵۰ بهره بردار در چهار شهرستان، ۱۶ دهستان و ۱۶۹ روستا در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها طرف قرارداد هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =