روستای زیارت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از پای‌کار آمدن دستگاه‌های اجرایی برای سامان‌دهی گردشگری این روستا خبر داد و گفت: مسیر سه کیلومتری دسترسی به آبشار زیارت سامان‌دهی می‌شود.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در بازدید میدانی مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برای اجرای طرح سامان‌دهی گردشگری روستای زیارت شهرستان گرگان که با حضور محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، کامبیز علیپور مدیر امور اراضی استان، جمعی از معاونان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای زیارت برگزار شد، گفت: امروز پیرو دستور استاندار گلستان مبنی بر سامان‌دهی گردشگری روستای زیارت شهرستان گرگان، بازدید میدانی مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط را با هدف حل مسائل و موانع توسعه گردشگری در این منطقه داشتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: در هفته‌های گذشته با تشکیل جلسه قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری گلستان، در نخستین گام طرح سامان‌دهی گردشگری روستای زیارت گرگان در دستور کار این قرارگاه قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی متولی، ذی‌نفع و ذی‌مدخل در امر سامان‌دهی گردشگری روستای زیارت با دستور استاندار پای‌کار آمده‌اند تا گره مشکلات این روستای غنی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را بگشایند.

ساوری بیان کرد: «بر اساس تصمیم اخذ شده در قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری گلستان هر هفته به‌صورت مستمر جلسات کارشناسی و بازدیدهای میدانی مدیران و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه ذی‌نفع و ذی‌مدخل در حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری را با هدف اتخاذ تصمیمات و رصد مستمر پیشرفت اقدامات به‌صورت موضوع محور و پروژه محور خواهیم داشت.

او گفت: در گذشته برای حل مسائل و مشکلات روستای زیارت تصمیمات و مصوباتی اخذ شد اما بنا به دلایل مختلف این مصوبات و تصمیمات اجرایی نشد. با بررسی طرح سامان‌دهی گردشگری روستای زیارت در قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری استان و بازدید امروز مدیران، مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی بر اساس زمان‌بندی معین اقدامات موردنیاز را برای سامان‌دهی گردشگری، حریم جاده و آبشار زیارت عملیاتی و اجرایی کنند تا گزارش پیشرفت کار به هم‌استانی‌ها و استاندار گلستان اعلام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر این‌که برای سامان‌دهی موانع توسعه گردشگری در روستای زیارت موضوع به موضوع به‌پیش خواهیم رفت، بیان کرد: در نخستین گام مقرر شد اقدامات موردنیاز برای سامان‌دهی مسیر دسترسی روستای زیارت تا آبشار به‌زودی عملیاتی شود تا علاوه بر حل مشکلات ساکنان و جامعه محلی، بتوانیم به گردشگران ورودی به منطقه نیز خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

او اضافه کرد: امور اراضی با همکاری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ارسال تیم‌های کارشناسی و بررسی موارد فنی منطقه، هرچه سریع‌تر مقدمات لازم برای زیرسازی و بهسازی مسیر دسترسی روستای زیارت تا آبشار به طول سه کیلومتر را مهیا می‌کنند.

ساوری تصریح کرد: ابتدا باید زیرساخت‌های مناسب برای توسعه گردشگری در روستای زیارت با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مهیا شود تا پس‌ازآن اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توسعه تأسیسات و جذب سرمایه‌گذاران مناسب، شرایط را برای جذب و ماندگاری مسافران و گردشگران فراهم سازد.

او تأکید کرد: با حمایت‌های استاندار گلستان و با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سد نامبارک عقب‌ماندگی گردشگری استان را می‌شکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =