کد خبر: 37662
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
سیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:هم اکنون ۶۲ روستای شهرستان ماهنشان در معرض سیل بوده و برای پیشگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی نیازمند ایمن سازی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا خواجه‌ای افزود: شهرستان ماهنشان با دارا بودن ۱۲۷ روستا، هفت هزار و ۷۶۵ واحد مسکونی روستایی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۲۷ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

وی اظهار کرد: میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان ۶۵ درصد بوده، در حالیکه این میزان در سطح کشور ۴۷ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه تاکنون در ۶۸ روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شده است، یادآور شد: طرح هادی ۲۶ روستای شهرستان بازنگری شده و ۳۳ روستای دیگر نیازمند بازنگری است.

خواجه ای در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح بهسازی روستای دارای بافت با ارزش قوزلو اشاره کرد و گفت: تاکنون برای اجرای این طرح، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای اتمام فاز اول طرح حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

این مسوول افزود: در صورت تخصیص اعتبار، سال ۱۴۰۲ فاز اول پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: تامین اعتبار برای ادامه آماده سازی جابه جایی روستای سعید کندی به میزان چهار میلیارد تومان و تامین خدمات زیر بنایی در این روستا توسط دستگاه های مرتبط و تکمیل طرح هادی روستای هدف گردشگری روستای علم کندی با چهار میلیارد تومان ضروری است که در صورت محقق شدن بسیاری از مشکلات این منطقه حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =