خوارک دام

خیراندیش، معاون جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه معیار تعیین میزان خوراک دام توسط کمیته‌های فنی سازمان تعیین می‌شود، گفت: به منظور ارتقاء کیفیت نهاده‌ها در حال رتبه بندی کارخانجات استان هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، محمد خیراندیش اظهار کرد: در حال حاضر طبق آخرین آمار برآورد شده ۶۵۰ راس دام در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، قیمت نهاده های دام شش برابر شده و به این ترتیب مولفه های تولید دچار افزایش قیمت شدند که به تبع آن هزینه های تولید نیز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت نهاده های دامی چندین برابر شده اما نرخ محصولات دامی تغییری نکرده، گفت: این شرایط دامداران را با چالش جدی روبه رو کرده است.

خیراندیش یاد آور شد: این افزایش قیمت در نهاده های دامی منجر به ضرر دامداران و سوق دام به سوی کشتارگاه شده است.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان، شرکت پشتیبانی دام تاکنون با خرید ۱۲ هزار راس دام از دامداران با قیمت مصوب ۸۶ هزار تومان تا حدودی چالش پیش روی آنها را رفع کرده است.

وی یادآور شد: مشکلات بخش دامداری در کل کشور وجود دارد، اما با ارائه پیشنهادات به وزرات خانه در زمینه صادرات و مشوق های صادراتی در صدد رونق بخشی به این صنعت هستیم.

خیراندیش ادامه داد: با پیگیری های انجام شده تمام نکات به وزارتخانه گوشزد شده و امید است تا در ماه های آتی با رفع معضلات صادراتی رونقی در بازار دام ایجاد شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه معیار تعیین میزان خوراک دام توسط کمیته های فنی در سازمان جهادکشاورزی تعیین می شود، افزود: به منظور ارتقا سطح کیفیت نهاده های دامی در حال رتبه بندی کارخانجات استان در زمینه تولید نهاده هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =