کد خبر: 37587
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
تخریب

بیش از ۲۰ مورد احداث بنا، سوله، دیوارکشی، فنس و محوطه‌سازی در اراضی مرغوب زراعی و باغات روستای توچغاز، مزرعه دماوندی و مزرعه گل‌نشان از بخش مرکزی شهرستان ملایر در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان ملایر، بیش از ۵۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی، که مالکان آنها بدون اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند، قلع و قمع شدند.

مساحت کل زمین ها پنج هکتار به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که با دستور مقام قضایی و با همکاری عوامل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره راه شهرستان ملایر به حالت اولیه بازگردانی شدند.

هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز با هر متراژ در اراضی کشاورزی، منوط به اخذ مجوز از جهادکشاورزی بوده و در صورت ساخت و ساز غیرمجاز، به موجب قانون حفظ کاربری اراضی، بناهای غیرمجاز تخریب و از یک تا سه برابر بهای ملک جزای نقدی و در صورت تکرار جرم تا شش ماه حبس برای فرد خاطی، مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =