کد خبر: 37520
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
گردشگری

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ایجاد هم‌گرایی بخشی، برای ثبت شهرها و روستاهای ملی تأکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مریم جلالی در نخستین نشست اعضای شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی گفت: سنت نیکوی ثبت شهرها و روستاهای ملی سبب تقویت توجه و تمرکز دوباره به هویت و پیشران توسعه فرهنگی کشور شده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با ثبت شهرها و روستاهای ملی، شاهد ادبیات و دایره معنایی تازه‌ای خواهیم بود.

ثبت شهرها و روستاهای ملی، نیازمند هم‌گرایی بین بخشی
نماینده وزارت کشور نیز در این نشست گفت: چندوجهی بودن صنایع‌دستی و فرابخشی بودن این هنر منجر به تبیین شاخص‌های هویت‌بخش و راهگشا خواهد شد و این حوزه یک وفاق ملی ایجاد خواهد کرد.
آقای جمالی افزود: این ثبت‌ها باید به بالندگی و تجلی شهرها و روستاهای ملی بیانجامد.
در ادامه این نشست، مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی هم گفت: شورای راهبردی برای افزایش شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی و ارتقای وضعیت شهرها و روستاهای ملی در حال برنامه‌ریزی است.
ویدا توحدی افزود: در آینده نزدیک شاهد حضور مسئولان استانی، هنرمندان، تشکل‌ها و فعالان متقاضی ثبت ملی شهرها و روستاها در این شورا خواهیم بود.
مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم در این نشست گفت: شناسنامه‌دار کردن صنایع‌دستی باعث زنده نگه‌داشتن هویت کشور خواهد بود.
محمدصادق مهدوی افزود: ثبت شهرها و روستاهای ملی در پایدارسازی جمعیت روستاها و اشتغال‌زایی روستایی کمک مؤثری می کند.
مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: فعالیت این شورا می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت اقتصاد و فرهنگ شهرها و روستاهای ملی داشته باشد.
نادر زینالی افزود: ثبت شهرها و روستاهای ملی در سایه‌سار صنایع‌دستی سبب حل مشکلات اقتصادی استان ها خواهد شد.
مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز گفت: نگاه فرهنگی به صنایع‌دستی، به رویکرد هویتی هنرمندان نسبت به صنایع‌دستی کمک بزرگی خواهد کرد.
سیدمصطفی فاطمی افزود: صنایع‌دستی سرمایه حوزه گردشگری بوده و به همین منظور به هم‌افزایی و هم پوشانی بیشتر بین دو حوزه نیازمندیم.
نخستین نشست اعضای شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدصادق مهدوی مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، جمالی نماینده وزارت کشور، آتوسا مؤمنی رئیس مرکز میراث ناملموس کشور، مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری، نادر زینالی مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی و ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =