مسکن

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی روستاها در سفر رییس جمهور به استان مصوب شد که تاکنون ۳۲ میلیارد تومان از این رقم جذب شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر صابری اظهار داشت: آسیب پذیری بافت روستایی از مشکلات روستاها محسوب می شود و در این راستا ایمن سازی این مناطق از جمله اولویت‌های این بنیاد در زمان حاضر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود برای تأمین مالی بازسازی مناطق سیل‌زده کمک‌های لازم صورت گیرد تا پروژه‌ها با کمبود مالی روبرو نشوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: برای اجرای اقدامات مربوط به ایمن سازی روستاهای در معرض خطر در سال ۹۸ حدود ۳۵ میلیارد تومان و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ و در سال گذشته هم همین میزان تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: وقوع سیل و جاری شدن روان آب یکی از چالش های اصلی و مهم ساخت و ساز در روستاها است که خسارت‌های زیادی به ساکنان این مناطق تحمیل می کند.

صابری افزود: بارندگی شدید سال ۹۸ و سیلاب ناشی از این بارندگی خسارت های زیادی در این منطقه به بار گذاشت و ساکنان ۶۵ روستا در معرض خطر قرار گرفتند و آسیب های زیادی به مردم روستایی این منطقه وارد شد و پژوهشکده سوانح، مطالعه در پنج روستا را انجام داد و برخی اقدامات از جمله شمع کوبی، ساخت دیوار ساحلی، دیوار محافظ و تثبیت رانش زمین در این روستاها انجام شد.

وی گفت: تکمیل پروژه های ایمن سازی در این ۶۵ روستا دست کم به ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین اعتبار این شرایط بهبود می یابد.

حادثه های طبیعی یکی از دغدغه های ساخت و ساز در روستاهای این خطه است و بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، ساکنان ۲۶۰ روستای استان در معرض تهدید حوادث طبیعی قرار دارد که عمده این تهدیدها سیل است.

رانش زمین، سنگ غلتان، سیل و زلزله از مشکلات و چالش های ساخت و ساز در روستاهای خراسان شمالی است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =