کد خبر: 37477
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
کتابخانه

یک راننده چینی با جمع آوری کتاب از مسافران در طول دوران رانندگی خود در ده سال گذشته، ۱۰۰ کتابخانه را به مدارس روستاهای کوهستانی در سراسر این استان اهدا کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از سی سی تی وی، یک راننده تاکسی در شهر گوئیانگ، استان گوئیژو واقع در جنوب غربی چین، با جمع آوری کتاب از مسافران در طول دوران رانندگی خود در ده سال گذشته، ۱۰۰ کتابخانه را به مدارس روستاهای کوهستانی در سراسر این استان اهدا کرده است.

یو تایهو، چندی پیش به عنوان آغازگر اصلی پروژه اهدای کتاب در مراسم افتتاحیه کتابخانه جدید شرکت کرد. این صدمین کتابخانه‌ای است که او به مدارس روستای کوهستانی در گوئیژو اهدا می‌کند.
جمع آوری این کتاب‌ها بیانگر تلاش‌های بی وقفه یو در ده سال گذشته است. در سال ۲۰۱۲، یو به شهرستان جینشا، زادگاهش که بیش از ۳۰ سال پیش آن را ترک کرد، بازگشت. قفسه‌های خالی کتاب در مدرسه ابتدایی آنجا او را به یاد دوران سختی انداخت که در نوجوانی خود تجربه کرده بود یعنی زمانی که نمی‌توانست کتابی پیدا کند. یو، که عمیقاً می‌دانست کودکان روستایی چقدر مشتاق خواندن کتاب هستند، تصمیم خود را برای اهدای کتاب به مدرسه گرفت. بر اساس قوانین آموزش و پرورش چین، کتابخانه دبستان روستایی باید حداقل‌هایی را داشته باشد.
یو تایهو، راننده تاکسی: آیا هنوز کتاب‌هایی را که فرزندتان خوانده است را نگه می‌دارید؟ آیا می‌توانید به من کمک کنید چند کتاب قدیمی جمع‌آوری کنم؟ هر کتابی که برای خواندن کودکان مناسب باشد.


برای دوجین کتاب، پنج کیلومتر بیشتر رانندگی می‌کردم که زمان‌بر بود، اما بعد مسافری مرا به دوستش معرفی کرد که بیش از ۲۰۰ کتاب به من داد. اگر در وهله اول آن دوجین کتاب را رها می‌کردم، هیچ راهی وجود نداشت که بعداً بتوانم همه آن کتاب‌ها را دریافت کنم.
من واقعاً خسته هستم، اما بسیار خوشحالم. امیدوارم بچه‌ها بتوانند کتاب‌هایی را که من در جوانی نمی‌توانستم بخوانم، بخوانند و امیدوارم آن‌ها را خوب بخوانند که برای من خوشحال‌کننده‌ترین چیز است.
من در ابتدا فقط به این فکر می‌کردم که تا زمانی که بچه‌ها دوست داشته باشند، به آن‌ها کتاب بدهم. اما امروز به نظر می‌رسد که فرستادن کتاب واقعاً فرستادن هدیه فرهنگ و دانش برای ایجاد اعتماد ملی است، کاری که باید انجام دهم. کاری که می‌توانم انجام دهم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =