اینترنت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: چهار هزار و ۳۱۴ خانوار این استان با پوشش جمعیتی ۱۳ هزار و ۸۱۸ نفر با احداث یا ارتقای ۵۰ سایت روستایی با فناوری نسل سوم از ابتدای امسال تاکنون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، روز دوشنبه به نقل از جعفر مطلب زاده افزود: از مجموع این سایت ها، ۴۷ سایت توسط اپراتور همراه اول احداث یا ارتقا یافته و سه سایت توسط اپراتور ایرانسل راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای اتصال ۱۲۷ سایت روستایی به شبکه ملی اطلاعات در استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: به تازگی ۱۵۱ خانوار و ۵۰۶ نفر جمعیت در روستای سینگرد شهرستان فریدن به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و درصد پوشش روستاهای این منطقه به ۹۳ درصد رسید و برای اتصال ۱۰۰ درصدی روستاها ، ۲ روستای دیگر باقی مانده است.

مطلب زاده با بیان اینکه زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد، ادامه داد: طرح خدمات عمومی اجباری روستایی USO (یو. اس. او) از محل بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار روستایی تامین و اجرای آن توسط اپراتورهای مختلف انجام می شود.

مطلب زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهرهای استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =