کد خبر: 37425
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
زیتون

در راستای بررسی خرید حمایتی زیتون در منطقه طارم سفلی جلسه ای با حضور شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان، پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی، معاون تعاون روستایی استان، معاون نظام های بهره برداری، رئیس اداره بازرگانی، مسئول حراست، مسئول واحد مالی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین و مباشر خرید حمایتی زیتون در سالن جلسات برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، رحمانی در این نشست با اشاره به اینکه خرید حمایتی زیتون همچنان در منطقه طارم سفلی ادامه دارد، گفت: خرید حمایتی در راستای سیاست های حمایتی دولت و اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان صورت می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه پایش مستمر و نظارت بر روند اجرای طرح خرید حمایتی ضروری است، افزود: کیفیت روغن استحصالی توسط کارشناسان با استفاده از امکانات آزمایشگاهی کارخانه تعیین می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: زیتون‌هایی که از آن‌ها بین ۱۴ تا ۲۲ درصد روغن استحصال می‌شود جزو خرید حمایتی میوه روغنی زیتون هستند و در دسته زیتون معمولی، بکر و فرابکر قرار می‌گیرد.

رحمانی تصریح کرد: خرید از عوامل واسطه و دلالان مجاز نیست و بایستی محصول فقط از باغداران خریداری شود.

وی هدف و سیاست وزارت جهاد کشاورزی از خرید حمایتی میوه روغنی زیتون را تولید روغن زیتون با کیفیت به عنوان روغن سلامت‌ محور دانست و یادآور شد: برای دستیابی به روغن با کیفیت حداکثری، زمان مجاز برای تحویل محصول برداشت شده به کارخانه ۴۸ ساعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =