کد خبر: 37383
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان از آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران(نجما) در استان گلستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی شهمرادی در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در استان گلستان اظهار کرد: یکی از الزامات مهم در تحقق شعار سال توجه به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت‌های این حوزه است و دولت سیزدهم نیز به حکمرانی دیجیتال و دولت هوشمند تأکید ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: از بین بیش از ۳۰ بخش که سند چشم‌انداز تدوین‌شده استاندار گلستان دستور دادند در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در افق ۱۴۰۴ چشم‌انداز «گلستان، سرزمین هوشمند» ترسیم شده و به همه مدیران تأکید کردند باید در این راستا گام بردارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان از وجود حدود ۶۰۰ هزار مشترک ثابت تلفن در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۶ هزار باند پهن هستند، دو میلیون و ۲۰۰ هزار سیمکارت در استان گلستان واگذار شده که یک میلیون ۲۶۴ هزار نفر مشترک تلفن همراه فعال هستند.

شهمرادی با بیان اینکه ۹۷ درصد پوشش استان گلستان تحت پوشش اینترنت همراه ۴Gو ۳G همراه اول قرار دارد ولی از نظر جغرافیایی توانستیم ۷۰ درصد استان را پوشش بدهیم، یادآور شد: به دلیل جمعیت قابل توجه روستایی در گلستان، اینترنت پرسرعت در ۸۸۳ روستا برقرار است و بیش از ۹۵ درصد از روستاهای سطح استان را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از بین ۹۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۷۰۳ روستا دارای اینترنت ثابت خانگی هستند، خاطرنشان کرد: این مهم یک ظرفیت خوب برای روستائیان گلستان است، حدود سه هزار کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن مربوط به روستاهای استان است و در حال حاضر ۴۲۲ روستای گلستان تحت پوشش فیبر نوری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان اضافه کرد: ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری و ۸۰۰ کیلومتر نیز فیبر نوری در شهرهای استان گلستان متصل شده است، ۱۵۰ سازمان و شرکت در ۲۹۰ مسیر متصل به فیبر نوری هستند که ۶۵ مورد آن دستگاه‌های دولتی به شمار می‌روند.

شهمرادی از آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران(نجما) در استان گلستان خبر داد و گفت:تاکنون فیبر نوری در استان صرفاً متعلق به مناطق دارای مشترک با تراکم بالا بود که از این پس با اجرای طرح «نجما» تمامی شهرها و روستاهای گلستان از مزیت فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند.

وی تأکید کرد: فراهم شدن امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات براساس سیاست‌های ابلاغی دولت، گذر از شبکه مسی به نوری با هدف ارتقای کیفیت سرویس‌های مخابراتی، تأمین نیازهای فیبر ادارات مراکز علمی، شهرداری‌ها پایش تصویری شهرک‌های صنعتی و اماکن تجاری، بهینه‌سازی لایه‌های مختلف شبکه در استان تقویت کیفیت خدمات مخابرات از جمله مزایای اجرای طرح «نجما» به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =