ورزش روستایی

نماینده مردم آستارا در مجلس بر لزوم حمایت و توجه بیشتر به ورزش در سطح روستاهای این شهرستان مرزی تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا مرحبا در نشست شورای ورزش شهرستان مرزی بندر آستارا که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و نمایندگان هیئت های ورزشی این شهرستان در محل فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از استعدادهای ورزشی و ورزشکاران موفق شهرستان آستارا در روستاها ساکن هستند و با کمترین امکانات موفقیت های بسیاری را در عرصه های مختلف ورزش کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه کاستی های ورزش در شهرستان آستارا در سطح وزارت خانه و همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان پیگیری می شود و تلاش خواهیم کرد ورزش شهرستان را به جایگاه واقعی خود برسانیم، افزود: متاسفانه در سطح این شهرستان اسپانسر قوی برای حمایت از ورزشکاران وجود ندارد.

مرحبا با اشاره به اینکه با آغاز به کار دولت جدید کارها سرعت گرفته و شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی در سطح کشور هستیم، اظهار کرد: ورزشگاه قدیمی وحدت آستارا که وضعیت خوبی نداشت در دولت جدید تکمیل و تجهیز شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس به وضعیت بد تنها تشک کشتی شهر آستارا اشاره کرد و گفت: وزیر ورزش و جوانان قول مساعد داده تشک و تاتامی استاندارد به شهرستان آستارا اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای آستارا از کمبود سالن‌ها و تجهیزات ورزشی رنج می‌برند، تصریح کرد: مشکلات و کاستی های سالن‌های ورزشی در روستاها باید برطرف و تجهیزات لازم اختصاص پیدا کند.

مرحبا، ادامه داد: تیم فوتبال شهرداری آستارا به عنوان نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور از لحاظ مالی و نبود اسپانسر مشکلاتی دارد که باید با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی این برطرف شود.

فرماندار آستارا نیز در این نشست بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: استخر ورزشی بانوان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا قبل از سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

عنایت رضایی پور با بیان‌ اینکه این شهرستان مرزی ظرفیت‌ خوبی برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی دارد، افزود: زیرساخت‌های ورزشی آستارا با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی باید تقویت و شرایط برگزاری مسابقات نیز فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و ورزشی در آستارا بسیار مهم است بر جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد.

فرماندار آستارا در ادامه، تصریح کرد: در هر جامعه ای که فرهنگ ورزش کردن نهادینه شود و در بین افراد آن گسترش یابد، آن جامعه رو به پیشرفت و ترقی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =