کد خبر: 37248
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
پرویز اوسطی

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه لایحه امنیت شغلی دهیاران برای ارتقای سطح معیشت و امنیت شغلی دهیاران به مجلس شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، پرویز اوسطی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی نوبت اول امروز مجلس، بیان کرد: صدها تن سیب زمینی انبار شده تولیدکنندگان و کشاورزان کشور بالاخص در شهرستان های قروه و دهگلان به دلیل عدم وجود تقاضای کافی بازار داخل و تعرفه بالای صادرات با کاهش شدید قیمت مواجه و در شرف فساد و نابودی است که لازم است هرچه سریع‌تر زمینه صادرات مقادیر مازاد بر نیاز فراهم و در صورت امکان خرید توافقی توسط شبکه تعاون روستایی با در نظر گرفتن سود متعارف کشاورز مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: دهیاران تلاشگر در سطح ده‌ها هزار روستای کشور نقش موثر و انکارناپذیری در توسعه پایدار و ماندگاری مردم و نسل جوان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت و پیشرفت عمران و آبادانی مناطق محروم داشته و علیرغم دارا بودن ده ها وظیفه محوله براساس نص صریح قانون و سوابق طولانی مدت خدمت فاقد امنیت شغلی لازم و در شرایط معیشتی نامناسبی به سر می برند که پسندیده نیست. وزارت کشور باید لایحه امنیت شغلی دهیاران را به مجلس ارائه و در خصوص تبدیل وضعیت خدمتی آنان اقدام مقتضی صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =