کد خبر: 37245
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
زنبور

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از تولید سالیانه ۴۰۰۰ ملکه زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، منصور خزایی اظهار کرد: یک واحد صنعتی پرورش ملکه زنبورعسل با ظرفیت ۲۰۰۰ قطعه در روستای فیض‌آباد دارای فعالیت بوده که تولید این واحد علاوه بر نیاز شهرستان به سایر استان‌ها و شهرستان‌های متقاضی نیز ارسال می‌شود.

وی‌ زنبورداران‌ شهرهای‌ شاهرود، گرگان، ارومیه، تبریز و کردستان را از جمله شهرهای متقاضی تولید زنبور ملکه این واحد صنعتی برشمرد و گفت: مدت پرورش ملکه زنبور بستگی به سیار یا ثابت بودن کلنی‌ها دارد و در صورت سیار بودن کلنی از بهمن ماه تا اوسط برج مردادماه و در صورت ثابت بودن کندوها از اردیبهشت ماه تا مردادماه خواهد بود.

خزایی‌ با اشاره به تولید سالیانه ۶۰ تن عسل در شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: میزان تولید سالیانه ژل رویال این شهرستان نیز سه کیلوگرم بوده که در حال حاضر هر کیلو ژل رویال در عمده‌فروشی‌ها ۱۲ تا ۱۳میلیون تومان و در خُرده‌فروشی‌ها هر کیلو ژل رویال ۲۲ میلیون تومان عرضه می شود و به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: شهرستان فامنین در حال حاضر دارای ۳۶ نفر زنبوردار عمده با ۳۲۳۳ کلنی زنبور عسل بوده که صددرصد این کندوهای زنبورعسل شهرستان مدرن هستند.

خزایی با اشاره به اینکه عسل فامنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: کیفیت عسل بستگی به نوع منطقه‌ای که زنبور داخل آن قرار دارد و به لحاظ نوع گل و گیاه منطقه، متفاوت خواهد بود که با توجه به اقلیم شهرستان و وجود کشت های متنوع و مراتع سرسبز عسل از لحاظ کیفیت و کمیت مناسب ارزیابی شده است.

به گزارش ایسنا، ملکه زنبورعسل با وظیفه تخمک گذاری خود، در تولید لاروها و به دنیا آمدن ملکه جدید نقش مؤثری ایفا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =