کد خبر: 37214
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای در سال جاری بیش از ۶۵۰ حرفه در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه ای به فراگیران ارائه شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست با امام جمعه دشتی با اشاره به ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در ۱۵ مرکز دولتی و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد اظهار داشت: مهارت‌آموزی به عنوان راهگشای اشتغال نقشی مهم در حل مشکلات جوانان و توسعه استان دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار مورد نیاز در بخش‌های مختلف جامعه و افزایش توانایی نیروی جوان و متخصص است.

وی اضافه کرد: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه این استان و بخصوص شهرستان دشتی است که از این طریق می‌توان نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرد.

جذب بیش از ۵۰ درصدی مهارت آموختگان

دراهکی از جذب بیش از ۵۰ درصدی مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتی در بازار کار خبر داد و گفت: با رهگیری رصد اشتغال مهارت آموختگان در این استان، بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتی که مهارت و حرفه آموزشی را فرا گرفته اند جذب بازار کار شدند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی، اظهار کرد: در این منطقه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که طرح‌های مهم دیگری از جمله ۱۸ مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دست ساخت است و با این ظرفیت، زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تأسیسات دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال باشند و باید برای توسعه اشتغال پایدار بر اساس نیاز صنعت جوانان استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرند.

آموزش‌های متناسب با بازار کار

دراهکی به ظرفیت‌های اقتصادی روستاهای استان اشاره کرد و افزود: با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران ۲۵۰ حرفه متناسب بازار کار روستاهای استان بوشهر شناسایی و برنامه آموزشی آنها تدوین و اجرایی شده است.

وی با تأکید بر نقش مهم مهارت در جهش تولید با مرجعیت آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: تضمین اشتغال مهارت دیده‌ها یکی از برنامه‌ها است در این راستا ۶۴ درصد از حرفه‌آموزان در منطقه پارس جنوبی مشغول به کار شده‌اند و دیگر مهارت‌آموزان هم بر اساس توانمندی خود کسب و کار راه انداخته‌اند.

افزایش ۱۵۰ درصدی تعهدات آموزش

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر از افزایش ۱۵۰ درصدی تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه توانمندسازی نیروی ماهر در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: نگاه توسعه‌ای و تخصصی برای هدفمندسازی آموزش‌های مهارتی در سطح استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت همه جانبه مسئولان، شاهد بهره‌مندی مردم از آثار خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در این حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =